۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85277130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نشست 20آبان اتحادیه عرب؛ خطابه‌های آتشین و بدون سازوکار اجرایی

تهران - ایرنا - تحلیلگران و سیاستمداران مصری با اشاره به برگزاری نشست اتحادیه عرب در 20 آبان ماه جاری (11نوامبر)درباره کشتار مردم در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در خصوص نتایج آن ابراز خوش بینی نکردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه رای الیوم، در شرایطی که غزه شاهد کشتار هولناک از سوی صهیونیست‌هاست، بحث برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب در ریاض در روز 20آبان ماه جاری مطرح شده است.

«علیا المهدی» تحلیلگر مصری در این باره گفت: شرایط غزه طوری است که کمک معنوی و نشست بی اثر  اتحادیه عرب و اعلام جنگ علیه اسرائیل را طلب نمی‌کند بلکه باید از حق مسلم فلسطینیان در اراضی خود حمایت و با حملات اسرائیل مخالفت کرد.

وی می افزاید: باید موضع شدیداللحن اتخاذ شود و سفیران فراخوانده شده و روابط اقتصادی و سیاسی با توجه به تداوم جنایات اسرائیل قطع شود.

از سوی دیگر «محمد مرسی» سفیر اسبق مصر در قطر گفت که خواستار نشست کشورهای عربی مهم دخیل در موضوع خارج از چارچوب اتحادیه عرب شده است اما بر برگزاری نشست فوق العاده از سوی اتحادیه عرب و هماهنگی با کشور میزبان و دیگر کشورهای عربی و مجددا وارد شدن به کاغذ بازی، اصرار شد.

مرسی گفت که خواستار برگزاری سریع نشست شده است اما تصمیم به برگزاری نشست در ریاض در روز 20آبان گرفته شده است.

وی ضمن ابراز بدبینی نسبت به این نشست گفت: مقدمات گواهی دهنده نتایج است. انتظار می رود که این نشست بدون تاثیر باشد. این نشست با خطابه های آتشین و محکومیت شدید همراه خواهد بود اما بدون سازوکار و اقدام اجرایی. شرکت کنندگان در این نشست خواستار آتش بس فوری و احترام به قانون بین المللی خواهند شد و بر ضرورت ورود کمک های بشردوستانه به غزه تاکید خواهد شد و دیگر موارد تکراری مانند طرح سازش عربی و قطعنامه های بین المللی.

این سیاستمدار مصری بیان کرد: اسرائیل هم اکنون زمان کافی برای ویرانی آنچه از غزه مانده است و کشتن بقیه فلسطینیان را دارد و چرا اینکار را نکند؟ کشورهای عربی عجله ندارند!

از سوی دیگر، «سید مشرف» دیگر سیاستمدار مصری گفت: مقدار سلاح ترسناک نزد مصر، عربستان و امارات توان شکست ناتو را هم دارد اما سران عرب کاری نمی کنند.

«ولید الشبراوی» تحلیلگر مصری هم گفت: مقاومت فلسطین با ارتشی قوی، محاصره، خیانت، ناوهای جنگی و سرویس های اطلاعاتی می جنگد. ای مبارزان فلسطینی اگر یکساعت هم مقاومت کنید، شما قهرمان و مایه سربلندی هستید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha