توانمند سازی هشت هزار مدد جوی کمیته امداد مازندران با  ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی

ساری - ایرنا - کمیته امداد امام خمینی ( ره ) مازندران با پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ، زمینه اشتغال برای حدود هشت هزار نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمیته امداد امام (ره) اولین نهادی بود که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تاسیس شد و اکنون به برکت انقلاب اسلامی و در سایه توجه دولتمردان و بویژه دولت مردمی سیزدهم، بسیاری از مددجویان زیرپوشش این نهاد در مازندران هم صاحب خانه و سرپناه و هم دارای شغل پایداری شدند.

با پیروزی انقلاب اسلامی توجه به محرومان، تامین نیازهای ضروری و توانمندسازی اقشار محروم جامعه مورد توجه ویژه دولتمردان قرار گرفت و اکنون پس از گذشته ۴۴ سال از عمر با برکت انقلاب، کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در خدمت رسانی بی منت به مددجویان در مقایسه با سایر استان های کشور پیشتاز و پیشگام است و موید این مطلب مهم و اساسی نیز آمارها و ارقامی است که همگی گویای این واقعیت مهم و اساسی است که نظام اسلامی در خدمت رسانی به محرومان جامعه در واقع سنگ تمام گذاشته است و البته این خدمت رسانی همچنان و بویژه در دولت مردمی سیزدهم با شتاب روزافزون روز به روز قدرتمند تر از گذشته در حال حرکت رو به جلو است.

افتتاح یکهزار مسکن مددجویی و آغاز عملیات اجرایی برای ساخت ۲ هزار واحد مسکن تا پایان امسال، افزایش دو برابری تسهیلات اشتغالزایی، پیگیری و رایزنی برای دریافت اعتبارات بیشتر برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و اهدای جهیزیه به نوعروسان و از بین رفتن پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه تنها نمونه کوچکی از موفقیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در تداوم خدمت رسانی به محرومان و مددجویان زیرپوشش است.

توانمند سازی هشت هزار مدد جوی کمیته امداد مازندران با  ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا مرکز مازندران خدمت و دستاوردهای این نهاد حمایتی در طول انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

افزایش دو برابر تسهیلات اشتغالزایی در دولت سیزدهم

حجت الاسلام بشیر عالیشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خدمت رسانی به محرومان جامعه را از رویکردهای اصلی انقلاب اسلامی ذکرکرد و گفت:به برکت انقلاب اسلامی و در سایه حمایت های همه جانبه دولت مردمی، اعتبارات مربوط به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیرپوشش این نهاد امسال در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر رشد داشت.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در خدمت رسانی و توانمند سازی محرومان جامعه اهتمام ویژه ای دارد و از هیچ تلاش و کوششی برای تحقق این مهم دریغ نکرده است، گفت: امسال ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب پرداخت تسهیلات به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد مازندران در نظر گرفته شد که بیش از ۸۰ درصد آن جذب و به واجدین شرایط تعلق گرفت .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضع معیشتی خانوارهای زیرپوشش ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار توسط مددجو و بقیه نیز در قالب تسهیلات توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران تامین می شود و در صدد افزایش اعتبارات دریافتی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی هستیم تا جوانان بیشتری از این تسهیلات بهره مند شوند.

کسب رتبه برتر کمیته امداد مازندران در پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی 

وی از کسب رتبه برتر کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در مقایسه با سایر استانهای کشور در پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی برای مددجویان زیرپوشش در سالجاری، خاطرنشان کرد:از مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای اشتغالزایی، بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ جذب و به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد که زمینه اشتغال برای حدود هشت هزار نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی را فراهم کرده است.
حجت الاسلام عالیشاه میزان تعهد امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران برای اشتغالزایی را ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید اعلام کرد و گفت که از این تعداد تا پایان امسال، بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر از طریق دریافت تسهیلات اشتغالزایی و بقیه نیز از طریق مراکز کاریابی، دارای شغل خواهند شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران، ایجاد اشتغال خرد و کوچک با پرداخت تسهیلات کم بهره را از برنامه های این نهاد در راستای حمایت و توانمند سازی مددجویان عنوان کرد و افزود: تسهیلات اشتغالزایی در بخش های دامپروری، کشاورزی، گیاهان دارویی، خدماتی، تولیدی و صنایع دستی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

توانمند سازی هشت هزار مدد جوی کمیته امداد مازندران با  ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی

یک هزار واحد مسکونی مددجویان در آستانه واگذاری

حجت الاسلام عالیشاه افزود: عملیات اجرایی ساخت یک هزار واحد مسکونی مدد جویان کمیته امداد مازندران که از اوایل خرداد ماه امسال آغاز شده بود در حال تکمیل نهایی است و طبق برنامه زمانبندی تا نیمه نخست اسفندماه امسال تحویل مددجویان خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه هم اکنون هشت هزار و ۴۰۰ خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران مستاجر هستند، اظهارکرد: همزمان با تحویل واحدهای مسکن مددجویی، عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار واحد مسکن روستایی نیز در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی در این استان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۹ نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی مازندران در اولویت ساخت و واگذاری مسکن هستند، خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح های در دست اقدام، تعهد این نهاد در ساخت و واگذاری مسکن مددجویی به طور کامل محقق و نهایی خواهد شد.

به گفته این مسئول در کمیته امداد مازندران ، با هدف تسریع در اجرای طرح ها، دولت سیزدهم به مددجویانی که زمین مورد نیاز را در اختیار داشته باشند، ۱۰۹ میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض برای ساخت واحدهای مسکونی به واجدان شرایط پرداخت می کند.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و رییس سازمان بسیج مستضعفین ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده های فاقد مسکن تحت پوشش کمیته امداد در کشور خردادماه امسال آغاز شد که سهمیه استان مازندران یک هزار واحد است.
طبق این تفاهم نامه بنیاد مستضعفان علاوه بر اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان کمک مالی، برای هر واحد ۱۰ تن و در مجموع ۵۰۰ هزار تن سیمان با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومان تامین می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از تسهیلات با کارمزد چهار درصد و با بازپرداخت هفت ساله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود، اظهارکرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر حمایت از مددجویان زیرپوشش، در راستای توجه به مناطق محروم، نیمی از اعتبارات اشتغال را به افراد کم‌بضاعتی که تحت پوشش هیچ نهادهای حمایتی نیستند، پرداخت می‌کند تا فرصت اشتغال و کار برای این افراد نیز فراهم شود.

حجت الاسلام عالیشاه میزان تسهیلات درنظر گرفته شده برای ساخت هر واحد مسکن مددجویی را سه میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان یک میلیارد ریال از محل تسهیلات بنیاد مسکن، ۶۰۰ میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض از محل اعتبارات کمیته امداد، ۳۰۰ میلیون ریال از محل صندوق قرض‌الحسنه ولایت، ۱۰۰ میلیون ریال توسط خیران و بقیه نیز از طریق سهم آورده متقاضی و گروه‌های جهادی مسکن تامین می‌شود.

توانمند سازی هشت هزار مدد جوی کمیته امداد مازندران با  ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی

اهدای ۶ هزار عدد انواع لوازم خانگی در قالب جهیزیه به نوعروسان

وی گفت: از زمان فعالیت دوللت مردمی سیزدهم تاکنون ۶ هزار عدد  انواع لوازم خانگی در قالب جهیزیه به نوعروسانی مازندران اهدا شده که این امر بیانگر توجه ویژه آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در تامین نیازها و رفع مشکلات محروامان جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه هیچ  خانواری برای دریافت جهیزیه پشت نوبت نیستند و به تمام نوعروسان واجد شرایط جهزیه مورد نظر اهدا شده است، گفت: هم اکنون انبارها پر از کالاهای جهیزیه است و به برکت دولت مردمی سیزدهم به هر یک از نوعروسان یکدستگاه تلویزیون ال ای دی، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی در قالب جهیزیه اهدا می شود و به تمام خانوارهایی که در اولویت دریافت بودند، جهیزیه مورد نظر اهدا شد.

اجرای طرح قرض ماندگار و حل مشکلات مددجویان

حجت الاسلام عالیشاه گفت که خدمات معوض صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان با اجرای طرح قرض ماندگار تقویت شد و از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه خیران و نیکوکاران از مشکلات مددجویان زیرپوشش و سایراقشار نیازمند گره گشایی می شود.
وی شمار صندوق صدقات در مازندران را ۳۵۰ هزار و شمار مراکز نیکوکاری را ۴۸۰ مرکز و شمار حامیان در طرح اکرام را نیز ۵۱ هزار نفر ذکرکرد و گفت: اگر هر یک نفر ۱۰۹ هزار تومان در قالب اجرای طرح قرض ماندگار اهدا کند هر سال می توانیم ۱۵ میلیارد تومان به نیازمندان جامعه کمک کنیم.

اعزام بیش از ۲ هزار مددجو به عتبات و عالیات و بارگاه امام رضا (ع)

وی با بیان اینکه برای انجام کارهای فرهنگی باید تلاش و سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد تا از اثربخشی بالایی نیز برخوردار باشد، گفت که به برکت دولت مردمی سیزدهم تاکنون یکهزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی برای زیارت بارگاه منور و ملکوتی امام رضا (ع) به مشهد مقدس و ۷۳۰ نفر نیز به عتبات عالیات اعزام شدند.

حدود ۱۵ هزار دانش آموز و دانشجو زیر پوشش

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه این نهاد حمایتی هم اکنون ۱۴ هزار داتش آموز و ۶۰۰ دانشجو را زیرپوشش دارد، گفت که با تعامل با مراکز فرهنگی نخبه های زیادی با کمک کمیته امداد پرورش یافتند.

حجت الاسلام عالیشاه از راه اندازی سامانه امداد هوشمند در مازندران خبر داد و گفت که تمام اطلاعت ۸۵ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در این سامانه ثبت شده است و مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی بدون مراجعه به اداره، تنها از طریق گوشی تلفن همراه و یا با مراجعه به دفاتر خدماتی دولت می توانند مشکلات خود را مطرح کنند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

توانمند سازی هشت هزار مدد جوی کمیته امداد مازندران با  ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی

جمع آوری ۹۶ میلیارد تومان زکات

وی میزان زکات جمع اوری شده در مازندران در ۹ ماهه امسال را ۹۶ میلیارد تومان ذکرکرد و افزود: تعهد زکات امسال کمیته امداد مازندران۷۴ میلیارد تومان است که در ۹ ماهه امسال ۹۶ میلیارد تومان جمع آوری شد.
وی میزان زکات جمع آوری شده در سال گذشته در مازندران را ۴۷ میلیارد تومان اعلام و با بیان اینکه سرفصل های هزینه زکات در بخش های جهیزیه، درمان، تحصیل، معیشت و مسکن است، ادامه داد : از این میزان زکات جمع آوری شده، ۲۵ میلیارد تومان زکات فطریه و ۷۰ میلیارد تومان زکات مستحب است.
وی پرداخت هزینه درمان برای بیش از هشت هزار نفر، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به بیش از پنج هزار دانش آموز و دانشجو، آزادی ۲۱ زندانی، پرداخت هزینه ساخت ۹۳ مسکن و تعمیر بیش از ۲ هزار مسکن از محل دریافت زکات را بخشی از اقدامات کمیته امداد مازندران در خدمت رسانی به محرومان جامعه ذکرکرد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران ۸۰ هزار خانوار در قالب ۱۳۰ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha