۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85277518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشتر غذاهای گیاهی ضد سرطان هستند

اهواز – ایرنا - رییس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: گیاهان دارای چربی کمتر، فیبر بیشتر و مواد مغذی ضد سرطان برای کمک به تقویت سیستم ایمنی هستند به همین دلیل بیشتر غذاهای گیاهی ضد سرطان محسوب می‌شوند.

مهنوش صاحبدل چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بهتر است حداقل دو سوم مواد غذایی مصرفی در هر وعده، گیاهی و حداکثر یک سوم حیوانی باشد.

وی با تاکید بر برقراری تعادل و توازن بین میزان فعالیت بدنی و کالری مصرفی افزود: بشقاب غذایی با حداقل دو سوم غلات سبوس‌دار، سبزیجات، لوبیا یا میوه و حداکثر یک سوم فرآورده‌های لبنی، ماهی یا گوشت، کمک‌کننده است.

صاحبدل ادامه داد: روزانه پنج بار یا بیشتر سبزیجات و میوه‌های متنوع مصرف شود و استفاده از میوه و سبزیجات درهر وعده غذایی و میان وعده مفید است.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان مصرف سبزیجات سرخ شده محدود شود و آب میوه و سبزیجات خالص دربرنامه غذایی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بهتر است موادغذایی به طور کامل یعنی نزدیک به شکل اصلی خود مصرف شود به عنوان مثال به جای نوشیدن یک لیوان آب سیب، یک سیب خورده شود.

صاحبدل توصیه کرد: حداقل بعضی ازمیوه‌ها و سبزیجات به صورت خام مصرف شود، در هنگام پخت سبزیجات، مقدار کمی آب مصرف کنید چون پخت بیش از حد باعث از بین رفتن بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن می‌شود.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: تمام میوه‌ها و سبزیجات را بشویید؛ شست و شو، تمام سموم و آفت کش‌ها از بین نمی‌برد، اما آن را کاهش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha