دست پُر ورزشکاران فارس از بازیهای پاراآسیایی، مدالی که برسینه کودک سه ماهه نشست  
ورزشکاران مدال آور فارس

شیراز- ایرنا - ۱۶ ورزشکار جانباز، توان یاب، نابینا و کم بینایان استان فارس در چهارمین دوره بازیهای پارا آسیایی هانگژو  با ۱۳ مدال با دست پُرمسابقات را ترک کردند، انداختن مدال نقره ساره جوانمردی برگردن فرزند سه ماهه اش حرکت جالبی بود که برای نخستین بار رقم خورد.

به گزارش خبرنگارایرنا کاروان اعزامی از فارس متشکل از ۱۶ ورزشکار در ۶ رشته موفق به دریافت ۶ نشان طلا، پنج نقره و ۲ برنز شدند و با این آمار ۹۹ در صد از ورزشکاران فارس صاحب مدال شدند که عملکرد آنها موفقیت آمیز و قابل تحسین بوده است.

رشد کمی و کیفی

بر این اساس حضور۱۶ ورزشکار از استان فارس در مهمترین رویداد ورزشی آسیا در شهر هانگژو چین نسبت به دوره گذشته که در سال ۲۰۱۸ در جاکارتا برگزار شد و ۱۳ نفر شرکت داشتند، رشد حدود ۳۰ در صدی داشته از نظر کمی داشته آمار خوبی است.

دست پُر ورزشکاران فارس از بازیهای پاراآسیایی، مدالی که برسینه کودک سه ماهه نشست  
فاطمه امیرزادگان بانوی طلایی فارس

فارس از نظر کیفی و مرغوبیت مدال نسبت به دوره گذشته در جاکارتا ، رشد داشته چرا که در دوره گذشته پنج طلا گرفتند اما در هانگژو با ۶ طلا آمار بهتری را رقم زدند.

بر اساس آمار های موجود ورزشکاران جانباز و معلول استان فارس سابقه درخشانی در بازیهای پاراآسیایی،‌ پارالمپیک و جهانی دارند و مدال های رنگارنگی را برای کشورمان و فارس به ارمغان آورده و گنجینه گرانبهایی را از خود به جای گذاشتند که جای قدردانی دارد.

دست پُر ورزشکاران فارس از بازیهای پاراآسیایی، مدالی که برسینه کودک سه ماهه نشست  
علیرضا زارع طلایی ترین ورزشکار فارس

اسامی ورزشکاران اعزامی از فارس در هانگژو با پرچمداری ساره

امیدظریف صنایعی ،مهدی مرادی گوچی، مهدی اولاد، فاطمه امیرزادگان، سید علی اصغر جوانمردی، رضا حاتمی، علیرضا زارع در رشته دو و میدانی، فاطمه قائدی ( گلبال)‌ احمدرضا شاه حسینی، علیرضا بخت، مرتضی کریمی،سید سعید موسوی و علیرضا ایزدی در فوتبال پنج نفره، محمد دلیر در دوچرخه سواری، ساره جوانمردی پرچمدار کاروان ایران در رشته تیراندازی و علی اصغرغریب شاهی در وزنه برداری ‌ ورزشکاران شر کت کننده از استان فارس در بازیهای پا را آسیایی هانگژو،بودند.

همچنین میثم شجاعیان به عنوان مربی فوتبال،‌ و فاطمه برمشوری هم به عنوان مربی دو و میدانی از استان فارس در این رقابت ها شرکت داشتند.

ورزشکاران مدال آور، "زارع طلایی ترین"

اما در بین ورزشکاران اعزامی از فارس "علیرضا زارع "با ۲ نشان طلایی که در ماده دو ۱۰۰ و ۲۰۰ متر کسب کرد و عنوان طلایی ورزشکار فارس را به خود اختصاص داد . او رکورد ماده ۲۰۰ متر را که در اختیار ورزشکاری از هند بود را ارتقا داد، سید علی اصغر جوانمردی در ماده پرتاب وزنه ۱۶ متر و ۱۷ سانتیمتر پرتاب کرد و به مدال طلارسید.

دست پُر ورزشکاران فارس از بازیهای پاراآسیایی، مدالی که برسینه کودک سه ماهه نشست  
ساره جوانمردی با آوش فرزند سه ماهه اش

همچنین مهدی اولاد در این رقابت ها در پرتاب دیسک با مسافت ۴۲ متر و ۷۳ سانتی متر نشان طلا را بر گردن آویخت و رکورد جدیدی را در بازی‌های پاراآسیایی به ثبت رساند، و فاطمه امیر زادگان هم در دو ۴۰۰ متر نشان ارزشمند طلا را به خود اختصاص داد و علی اکبر غریب شاهی دیگر ورزشکار طلایی فارس بود که در وزنه برداری شرکت داشت که در مجموع با ۲۵۱ کیلوگرم ضمن شکستن رکورد مدال طلا را برای خود به ارمغان آورد.

نقره ای ها و برنزی های هانگژو

ساره جوانمردی که به همراه با فرزند سه ماهه اش در رشته تیراندازی با تپانچه در این رقابت ها شرکت داشت، رضا حاتمی در دو ۴۰۰ متر ، مهدی مرادی در پرش طول و احمد رضا شاه حسینی، علیرضا بخت، علیرضا ایزدی ، سعید موسوی و مرتضی کریمی در فوتبال پنج نفره و مهدی اولاد در پرتاب وزنه هم ورزشکاران نقره ای هانگژو بودند.

امید ظریف سنایی در دو ۴۰۰ متر و محمد دلیرحیدر آبادی در دوچرخه سواری هم ورزشکاران برنزی از فارس بودند.

دست پُر ورزشکاران فارس از بازیهای پاراآسیایی، مدالی که برسینه کودک سه ماهه نشست  
علی اکبر غریب شاهی مرد طلایی وزنه برداری

ورزشکاران با سابقه فارس در هانگژو، کودکی که مدال گرفت

ساره جوانمردی در رشته تیراندازی برای سومین بار است در بازیهایی پاراآسیایی شرکت دارد و پرافتخارترین ورزشکار فارس به حساب می آید.این بانوی تیرانداز شیرازی در سال ۲۰۱۴ در بازیهای در شهر اینچئون کره جنوبی ۲ نشان طلا گرفت و در سال ۲۰۱۸ شهر جاکارتا اندونزی هم ۲ نشان طلا در تپانچه خفیف گرفت تا طلایی ترین ورزشکاران ایرا ن در تاریخ این رشته باشدهر چند مدال های طلای ساره در هانگژو تبدیل به نقره شد و آن هم بر سینه آوش فرزند سه ماهه اش نشاند تا به نوعی او را شریک این مقام کند.

امید ظریف صنایعی دیگر ورزشکار فارس که برای دومین بار دربازیهای آسیایی شرکت دارد، او در سال ۲۰۱۸ در جاکارتا در ماده دو ۴۰۰ متر مدال طلا کسب کرد و در ماده ۲۰۰ و ۱۰۰ متر هم نشان برنز گرفت و در هانگژو هم برنز گرفت تا در هر ۲ د وره صاحب مدال شود.

سید علی اصغر جوانمردی هم دومین دوره بازیهای آسیایی را تجربه کرد ، او در سال ۲۰۱۸ در ماده پرتاب وزنه نشان نقره گرفت و در هانِگژو هم طلا گرفت تا نشان نقره اش تبدیل به طلا شود.

دست پُر ورزشکاران فارس از بازیهای پاراآسیایی، مدالی که برسینه کودک سه ماهه نشست  
علی اصغرجوانمردی

فرزندان ایران نایب قهرمان شدند

به گزارش ایرنا کاروان شرکت کننده از کشورمان با نام فرزندان ایران در این بازیها ۴۴ طلا ، ۴۶ نقره و ۳۱ برنز کسب کردند و برای نخستین بار به مقام نایب قهرمانی دست یافتند، چین با ۲۱۴ طلا، ۱۶۷ نقره و ۱۴۰ برنز اول شد و ژاپن هم با ۴۲ طلا، ۴۹ نقره و ۵۹ برنز عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

دست پُر ورزشکاران فارس از بازیهای پاراآسیایی، مدالی که برسینه کودک سه ماهه نشست  
مهدی اولاد مرد طلایی فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha