۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85277849
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک مسوول پدافند غیرعامل: ۹۵ درصد انبارهای نفت داخل شهرها مخاطره‌آمیز است 

بجنورد-ایرنا- جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ۹۵ درصد از انبارهای نفت در شهرهای کشور برای شهروندان مخاطره‌آمیز بوده و باید به خارج از محدوده مسکونی منتقل شوند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا جمال الدین گوهری روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح های مخابراتی خراسان شمالی به خبرنگاران اظهار کرد: انبارهای نفت شهری در گذشته خارج از محدوده شهر ایجاد شده است اما با توسعه شهرها در محدوده مناطق مسکونی قرار گرفته و اکنون باید به خارج از حریم مسکونی جابه جا شود.

وی خاطرنشان کرد: البته انتقال انبارهای نفت به خارج از شهرها، هزینه های بسیاری در بر دارد.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مخاطرات صنایع شیمایی گفت: صنایعی مثل پتروشیمی ها، خارج از بافت شهری ایجاد شده اند و مخاطرات کمی دارند البته در برخی موارد با توجه به اقلیم و باد منطقه، این صنایع مخاطرات زیادی به همراه دارد که به دنبال هستیم آسیب پذیری کاهش یابد.

وی درباره خروج صنایع شیمیایی به خارج از مناطق مسکونی گفت: یکی از رویکردهای ما مصون سازی زیرساخت های شیمیایی و پهنه های جمعیتی است در این باره پیگیر هستیم تا صنایع شیمیایی پرخطر از مناطق شهری و مسکونی خارج شود.

گوهری افزود: البته این کار بسیار به کندی پیش می رود زیرا انتقال مراکز شیمایی پرخطر هزینه های بالایی نیاز دارد

وی با بیان اینکه آماری از مراکز شیمایی پرخطر که در کنار مراکز جمعیتی قرار دارند در دست نیست گفت: شاخص های خطرزایی در سازمان پدافند غیرعامل تهیه شده و از طریق استانداری ها و وزارت خانه ها به استان ها ابلاغ شده است.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در درجه اول به دنبال انتقال صنایع و مراکز شیمیایی پرخطر و در درجه دوم به دنبال مصون سازی و ایمن سازی آن هستیم.

وی تاکید کرد: ماموریت مهم ما صیانت از مردم و دارایی ها در برابر تهدیدات شیمیایی است.

۳۴ پروژه مخابرات منطقه خراسان شمالی با ۵۵۴ میلیارد ریال اعتبار امروز(چهارشنبه) طی آیینی در بجنورد با حضور جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور و مسوولان استانی افتتاح شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha