۴۴ درصد دانش آموزان پایه دهم زنجان به رشته‌های فنی و کاردانش هدایت شدند

زنجان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه استان زنجان گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۴۴ درصد دانش آموزان پایه دهم این استان به رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش هدایت شدند که هم اکنون مشغول تحصیل هستند.

وهاب ادیبی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیل جاری تعداد دانش‌آموزانی که به رشته‌های تحصیلی فنی حرفه‌ای و کاردانش هدایت شدند نسبت به سال قبلی ۵.۵ درصد رشد دارد که هم به لحاظ کمی و هم کیفی موفقیت خوبی برای استان است.

وی همچنین در خصوص کمبود نیروی انسانی در مقطع متوسطه اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته و با استخدام‌های جدید تا حدود زیادی مشکلات مربوط به کلاس‌های خالی حل شده است.

معاون آموزش متوسطه استان زنجان با تاکید بر پیگیری لازم جهت تجهیز هنرستان‌ها خواستار ارائه آموزش‌های واقعی شد و افزود: در این راستا به دنبال عملی‌تر کردن مهارت‌‍های فنی و حرفه‌ای هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی هنرستان‌ها در جوار صنایع اضافه کرد: راه‌اندازی هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش در جوار صنایع یکی از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش در راستای اشتغالزایی دانش آموزان در آینده است که این طرح علاوه بر فراهم کردن زمینه تربیت نیروی دارای مهارت، می‌تواند محلی برای تامین نیروی انسانی واحدها نیز باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: به مدیران مدارس نیز تأکید شده است که هدایت تحصیلی و توسعه متوازن، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای مدیران مدارس، نظارت جدی بر عملکرد مدارس، تقویت گروه‌های آموزشی و مدارس دولتی، آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها، افزایش مهارت معلمان چند مهارتی و نومعلمان و پیگیری وضعیت بازماندگان را در دستور کار قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha