۱۱۲ واحد تولیدی راکد خراسان شمالی در دولت سیزدهم احیا شد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی از احیای ۱۱۲ واحد تولیدی و خدماتی راکد در دولت سیزدهم با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه از روابط عمومی استاندار خراسان شمالی، ناصر فخر موحدی روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: در مجموع ۴۱ واحد با اشتغالزایی ۴۲۴ نفر در سال ۱۴۰۱، ۲۵ بنگاه اقتصادی با اشتغالزایی ۳۲۲ نفر در سال ۱۴۰۰ و ۴۶ بنگاه اقتصادی راکد با اشتغالزایی ۲۳۵ نفر در نیمه نخست سالجاری به چرخه تولید بازگشت.

به گفته وی؛ بازگشت این تعداد واحد تولیدی به چرخه فعالیت موجب اشتغال ۹۸۱ نفر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: واحدهای تولیدی احیا شده در نیمه نخست سالجاری شامل؛ ۳۷ واحد تولیدی با ۱۶۹ نفر اشتغال در حوزه صنعت و معدن، هشت واحد تولیدی با ۶۰ نفر اشتغال در حوزه کشاورزی و یک بنگاه اقتصادی با ۶ نفر اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۸۷ واحد تولیدی فعال در حوزه صنایع و معدن در استانفعال است افزود: از این تعداد ۱۸۲ واحد تولیدی در بخش گردشگری و صنایع دستی، یکهزار و ۲۵۵ واحد در بخش کشاورزی و ۶۵۰ واحد در بخش صنعت و معدن فعال است.

به گزارش ایرنا، صنعت خراسان شمالی که پیش از انقلاب در ۲ واحد صنعتی کارخانه قند و کارخانه الیاف در شیروان خلاصه می شد و عمده مردم روستایی این خطه با صنعت بیگانه بودند ولی پس از انقلاب واحدهای صنعتی بزرگی همچون پتروشیمی خراسان، آلومینیوم ایران، فولاد و لوله گستر اسفراین در این استان راه اندازی شد که هر یک توانست جوانان بسیاری را از این خطه صاحب شغل کند و تاثیر زیادی بر توسعه اقتصاد استان گذاشت.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha