سلاجقه: حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش اولویت سازمان محیط زیست است

سنندج- ایرنا- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد که صیانت و حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش یکی از مهم‌ترین برنامه های اولویت دار این سازمان است.

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه روز پنجشنبه در افتتاح پاسگاه محیط‌بانی تنگی‌ور در دل منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان شهرستان کامیاران اظهار کرد: حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش برای این سازمان بسیار حائز اهمیت است و همه تلاش ما و نیروهای خدوم محیط‌بان صیانت از مقوله مهم است.

وی تاکید کرد: از نیروهای امنیتی و انتظامی درخواست می شود که همراه و همکار یگان حفاظت ما در نگهداشت از این سرمایه های ملی باشند.

سلاجقه: صیانت از تنوع زیستی و حیات وحش در اولویت سازمان محیط زیست است

پاسگاه محیط بانی تنگی‌ور کامیاران در سال ۱۳۹۵ ساخته شده و به سبب تجهیز نشدن و کمبود اعتبار تعطیل و نیمه کاره رها شده بود که با اهتمام دولت سیزدهم و پیگیری های استان پس از هفت سال تکمیل و به بهر برداری رسید.

این پاسگاه در شهرستان کامیاران با گستره ۶۰۰ مترمربع و اعتبار حدود پنج میلیارد ریال تجهیز و پس از سال‌ها تعطیلی با حضور رئیس سازمان محیط زیست راه‌اندازی شد و به بهره برداری رسید.

غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای محیط زیست، افتتاح ایستگاه پایش آنلاین کیفی هوا در شهرستان کامیاران و راه‌اندازی پاسگاه محیط بانی تنگی‌ور در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان، دیدار با دانشگاهیان و فعالان حوزه محیط زیست استان و بازدید از پناهگاه حیات وحش تالاب زریبار از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کردستان است.

وی سپس برای شرکت در نشست شورای اداری و برنامه ریزی در استانداری با حضور رییس جمهور حضور خواهد یافت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در آغاز سفر به کردستان، نخست در آیین بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان حاضر شد و این پروژه را به طور رسمی افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی پس از راه اندازی خط آهن سنندج - همدان به میان مردم رفت در میدان آزادی سنندج با مردم این شهر دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدارهای مردمی در سنندج و بانه، دیدار با روحانیان، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر استانی به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha