هواشناسی سیستان و بلوچستان هشدار زرد صادر کرد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه بارشی کنونی دوباره از فردا جمعه تا هفته آینده در استان از سرگرفته می‌شود.

محسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این سامانه به شکل بارش باران برخی ساعات رگبار و آذرخش، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی، مرکزی و غرب استان بویژه در شهرستان‌های زابل، زهک، هامون هیرمند، نیمروز، زاهدان، تفتان، خاش و سه شنبه و چهارشنبه در سطح استان همراه خواهد بود.

وی توصیه کرد: افراد از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین بارش هفته اخیر با ۵۳ میلی‌متر مربوط به هلنچکان از توابع شهرستان قصرقند ثبت شد.

به گزارش ایرنا، پس از ماه‌ها انتظار سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان فعال شده و بارندگی در برخی از نقاط این استان پهناور که همواره با معضل خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کند علاوه بر سیراب‌کردن زمین‌های تشنه، زمینه خوشحالی مردم و کشاورزان را هم مهیا کرد.

بارش بارانی که فضای شهرها را طراوتی بهاری بخشیده و با طغیان رودخانه‌های محلی، فصلی تازه برای زندگی فراهم کرده روزنه‌ای از امید در بین مردم منطقه بویژه کشاورزان به وجود آورده است.

بارش باران الهی در حالی زمینه خوشحالی مردم و کشاورزان را فراهم کرده که در برخی از نقاط مانند شهرستان نیکشهر منجر به اختلال در تردد شهروندان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha