وزیر کشور از پایانه مرزی سیرانبند بانه سرکشی کرد

سنندج - ایرنا - احمد وحیدی وزیر کشور که همراه رییس جمهور به استان کردستان سفر کرده است امروز پنج شنبه با حضور در شهرستان مرزی بانه از بخش های مختلف پایانه سیرانبند دیدن و بر شتاب گرفتن انجام امور گمرک منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، قرار است با دستور وزیر کشور بزودی امکان تردد خودروهای سواری از این مرز به صورت کاپوتاژ با مقصد عراق از طریق اقلیم کردستان این کشور همسایه انجام شود.

کاپوتاژ در لغت و نیز اصطلاح رایج چند معنا دارد اما عمدتا به برگه خروج خودرو گفته می شود که راننده آن می تواند از وسیله شخصی خود در کشور دیگری نیز استفاده کند.

بازارچه سیرانبند بانه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر بانه و در کنار روستای تخلیه شده سیرانبند از توابع بخش ننور این شهر قرار گرفته است و به لحاظ تجاری تاریخچه بیش از ۸۰ سال در زمینه صادرات و واردات دارد.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست امروز در دومین سفر استانی رییس جمهور به استان کردستان کارخانه تولید لوازم برقی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در شهرستان مرزی بانه راه‌اندازی شد.

این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه لوازم برقی برای ۷۴ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

شهر مرزی بانه در ۲۴۰ کیلومتری شمال باختری سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

وزیر کشور صبح پنجشنبه به همراه رییس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت در قالب سفر استانی وارد استان کردستان شد.

سید ابراهیم رییسی در دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha