هشت شرکت سرویس مدرسه در گلستان پنج میلیارد ریال جریمه شدند
عکس آرشیوی است

گرگان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون در بازرسی‌های انجام شده با سازمان مربوطه در شهرداری گرگان از سرویس‌های مدارس و شرکت‌های مربوطه، هشت شرکت به علت داشتن تخلفات متعدد پنج میلیارد ریال جریمه شدند.

درویشعلی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در حاشیه ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار این استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازرسی‌های انجام شده براساس مصوبات جلسه پیشین این کارگروه و نیز یکی دیگر از مصوبات جلسه قبل مربوط به بازرسی از مدارس غیردولتی در بخش هزینه‌های ثبت‌نام دانش‌آموزان بود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش هزینه های ثبت نام نیز تاکنون ۴۷ بازرسی از مدارس انجام که در نتیجه آنها تخلف در ۶ مدرسه محرز و پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان‌ گفت: با توجه به فصل کاشت گندم و نیاز کشاورزان به بذر، مسوولیتی برعهده‌ جهاد کشاورزی استان نهاده شده بود که باید نظارت بر تامین بذر مورد نیاز استان و ثبت میزان موجودی هر انبار در سامانه جامع انبارها را انجام دهد.

هشت شرکت سرویس مدرسه در گلستان پنج میلیارد ریال جریمه شدند

وی ادامه داد: همکاران ما در بخش خدمات، بازرسی ها و راستی آزمایی مربوطه را انجام دادند که از ۱۵ انبار معرفی شده، هشت انبار موجودی خود را در سامانه ثبت نکرده و سه انبار هم عدم انطباق موجودی فیزیکی و سیستمی داشتند.

حسن زاده یادآور شد: از آنجاکه در فصل تامین نیاز کشاورزان قرار داریم و از سوی دیگر باید با توجه به خشکسالی سال گذشته، برای برخی استان‌های دیگر هم تامین بذر داشته باشیم، به علت ازدحام جمعیت مراجعه کنندگان، ممکن است در ورود و خروج بذر در انبارها، مشکلاتی ایجاد شده باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان‌ گفت: برای حل اختلاف میزان ثبت شده فیزیکی و سیستمی، جهاد کشاورزی مکلف شده در مدت یک هفته، این اختلاف را تعیین تکلیف کند.

حسن‌زاده اظهار کرد: مبحث دیگر مربوط به سامانه «ستکاوا» در خصوص توزیع مرغ است که واحدهای توزیع، کشتارگاهی و فروشندگان باید به صورت سیستمی تمام امور ثبت و سفارش و نقل و انتقالات پول را انجام دهند.

وی بیان کرد: در این حوزه هم مشکلاتی وجود داشت که بنا شد متولیان امر تا جلسه بعدی کارگروه به صورت هفتگی جلسات خود را برگزار و نتیجه و تصمیم‌گیری نهایی را اعلام کنند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد از سوی استاندار گلستان، نامه‌نگاری‌هایی با مسوولان مربوطه به خصوص بانک مرکزی در خصوص نقل و انتقال هزینه‌های خرید و ثبت سفارش انجام شود که امیدواریم محدودیت جابه جایی هزینه‌های مربوطه زودتر به سرانجام برسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان‌ گفت: همچنین در این جلسه مصوب شد ۲۷۰ تن شکر موجود در انبارهای استان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای وارد چرخه توزیع با نرخ مصوب شود و در صورت باقی ماندن، سایر عوامل توزیع نیز در این زمینه مشارکت کنند.

حسن‌زاده افزود: همچنین با توجه به قیمت تمام شده شکر از کارخانه تا استان به لحاظ مسافت، مقرر شد ثبت سفارش خرید به منظور کاهش قیمت باربری و سرعت بخشیدن در انتقال به استان، شکر مورد نیاز از واحدهای تولیدی استان‌های همجوار یا نزدیکترین استان‌ها خریداری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha