احیای طرح‌های نیمه‌تمام خراسان‌رضوی ۳۰ هزار شغل ایجاد کرد

مشهد -ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت : با صدور ۸۹۵ پروانه بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان در دولت سیزدهم بیش از ۳۰ هزار و۴۴۷ نفر شغل جدید ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از استانداری خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی عصر پنجشنبه افزود: برای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت استان مجوز سرمایه‌گذاری ۲۱۲ هزار میلیارد ریالی در طول ۲ سال گذشته صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه طی اقدام فوق توان واحدهای تولیدی استان افزایش پیدا کرد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ رتبه اول اشتغال کشور توسط این استان کسب شد و این جایگاه حاصل تلاش فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه های اجرایی در زمینه اشتغال است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اگر حوزه اقتصادی استان ما با سایر استان‌ها مقایسه شود، شاهد کمترین فعالیت اقتصادی در حوزه نفت در خراسان رضوی هستیم که این نشان دهنده اقتصاد غیرنفتی استان است.

او با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران که رشد اقتصادی استان خراسان رضوی را بالاتر از میانگین رشد اقتصادی کشور اعلام کرده بود، اظهار کرد: اقتصاد ما مبتنی بر سرمایه بخش خصوصی است؛ این یک هدف است که ما در استان داریم و در عین حال ضریب رشد استان ما یک درصد بیشتر از کشور است.

به گفته چمندی طبق آمار اعلام شده رشد اقتصاد کشور ۳.۳ درصد و استان خراسان رضوی ۴.۴ درصد بوده است.

وی گفت: اینک برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری در خراسان رضوی تلاش های زیادی در حال انجام است که منجر به شکسته شدن رکورد در این زمینه هم شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:اگر مدارک فرد کامل باشد ثبت شرکت به طور میانگین در کمتر از یک روز در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان انجام می شود و اکنون رکورد ثبت شرکت برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی ۱۶ دقیقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha