خراسان رضوی در شاخص بالا بودن نرخ رشد اقتصادی رتبه پنجم را داراست

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: این استان خراسان طی بهار امسال در شاخص بالا بودن نرخ رشد اقتصادی در بین استانهای کشور رتبه پنجم را به دست آورده است.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: براساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی کشور در بهار امسال ۳.۳ درصد و در خراسان رضوی ۴.۴ درصد بوده است.

وی با تاکید بر نقش اتاق بازرگانی خراسان رضوی در مدیریت جریان اقتصادی مردمی استان گفت: در نشستی که با هیات رییسه اتاق بازرگانی داشتیم، بر پررنگ تر شدن نقش اتاق و تشکلهای مردمی در جریان مدیریت اقتصادی استان با رویکرد نگاه تحول گرا تاکید شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: پررنگ تر کردن نقش مردم در تعریف طرح‌ها، رویکردها و حتی تامین زیرساختها بسیار حایز اهمیت است که امیدواریم با مدیریت تشکلها، نقش مردم را در جریان اقتصادی استان با رویکرد تحولگرا بیشتر از گذشته ببینیم.

نظری تامین منابع مالی را موتور محرکه اقتصاد خراسان رضوی دانست و افزود: به جز تسهیلات بانکی ظرفیتها و منابع مختلفی برای تامین سرمایه وجود دارد که از جمله بیمه است که جنبه ایمن بخشی نیز دارد، در واقع باز شدن درهای جدید برای تامین منابع مالی و موضوعات دیگر در اقتصاد اهمیت زیادی دارد.

وی اظهار کرد: لازم است هر چه سریعتر از این گرفتاریها آزاد شویم و به سمت سیاستگزاریها و رویکردگزاریهای جدید به ویژه در حوزه تامین منابع مالی برویم، و خوشبختانه شاخص های کلی اقتصادی در استان مطلوب بوده و حتی بیش از میانگین کشوری است که نمایانگر تلاشهای فعالان اقتصادی و دستگاه های اداری است.

خراسان رضوی در شاخص بالا بودن نرخ رشد اقتصادی رتبه پنجم را داراست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نرخ بیکاری استان در بهار امسال به ۶.۶ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی آن در این فصل به ۴۲.۳ درصد رسیده و همچنین خالص اشتغال استان در فصل بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۶۲ هزار نفر بوده است.

ابوالفضل چمندی، نرخ بیکاری کشور در بهار امسال را ۸.۲ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی کشور در همین فصل را ۴۱.۲ درصد اعلام و بیان کرد: رشد اقتصادی کشور در بهار بدون در نظر گرفتن درآمد نفتی ۴.۸ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوه تامین جدید مالی در خراسان رضوی که با اتاق بازرگانی استان نیز هماهنگ شده است، شیوه تامین مالی از بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۰ روز است که مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، مدیرعامل سازمان بورس و فرابورس در خراسان رضوی با محوریت اداره کل امور اقتصادی و دارایی حضور دارند و با همکاری اداره کل اشتغال و سرمایه گذاری استانداری یک سری طرح ها را خارج از روال عادی در دست تامین سرمایه دارند.

چمندی افزود: همایشی با محوریت بورس و بیمه و بانک در ۱۶ مرداد ماه در مشهد برگزار خواهد شد و تفاهمنامه هایی در راستای تامین مالی طرح‌های استان در آن منعقد می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha