برنامه‌های استعدادیابی نیازمند نوآوری است/ وجود مافیا در خوانندگی

تهران- ایرنا- بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و شرکت‌کننده برنامه «عصر جدید» با اشاره به وارداتی بودن برنامه‌های استعدادیابی گفت: این برنامه‌ها نیازمند ایجاد تغییر و نوآوری هستند.

احمد جعفری در گفت‌ وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره تاثیر برنامه‌های استعدادیابی در عرصه هنر اظهارداشت: فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۶ در ایلام آغاز کردم و هنرجوی قطب‌الدین صادقی بودم و بدین ترتیب بازی در تئاتر را در سالن‌های مختلف تجربه کردم، در عین ‌حال در حوزه تئاتر خیابانی نیز با کارگردان‌های مختلفی کار کردم و در خلال کارهایم نویسندگی و آهنگسازی را نیز تجربه کردم اما شرکت در برنامه استعدادیابی «عصر جدید» باعث شد تا مسیر جدیدی را در زندگی آغاز کنم.

وی گفت: وقتی برای راستی‌آزمایی در این برنامه شرکت کردم، تصمیم گرفتم که در بخش خوانندگی خودم را محک بزنم و ترجیح دادم با مدیوم متفاوت وارد این برنامه شوم؛ این در حالی بود که برنامه «عصر جدید» بدون تماشاچی برگزار می‌شد اما بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت کردم، چون ایده بسیار خوب بود و شعر به زبان فارسی و کردی خوانده شد. البته بعد از برنامه «عصر جدید» دیگر به سمت خوانندگی نرفتم.

جعفری با اشاره به وجود مافیا در حوزه خوانندگی افزود: فساد و مافیا در عرصه خوانندگی گسترش ‌یافته و تبدیل به یک صنعت شده است. قراردادهایی که در این عرصه بسته می‌شوند وحشتناک است. طی این قراردادها خواننده مجبور می‌شود تا از لحاظ فیزیکی تغییراتی را در بدن خود ایجاد کند؛ به‌ عنوان مثال دندان‌هایش را لمینت کرده و یا زاویه فک داشته باشد و بسیاری از موارد دیگر. در عین ‌حال طی یک قرارداد ۱۲ سال آنها صاحب خواننده می‌شوند و به‌ عنوان یک برده هنری او را به خدمت می‌گیرند.

بازیگر نمایش «هوندا آدیداس ۲» درباره چالش‌های برنامه‌های استعدادیابی بیان کرد: برنامه‌های بسیاری در این حوزه ساخته ‌شدند اما برنامه‌های ارائه‌ شده اورجینال نبوده‌اند و عموماً کپی‌برداری از بسیاری از برنامه‌های هم‌نوع خود در سایر کشورها است. البته من نمی‌توانم راهکار ویژه‌ای را پیشنهاد دهم اما «عصر جدید» دیگر نمی‌تواند جوابگوی نیاز جامعه و مخاطبان باشد. شاید اگر به گذشته و برنامه‌های آن زمان برگردیم بتوانیم یک‌بار دیگر مردم را با تلویزیون آشتی دهیم اما اکنون پلتفرم‌ها عرصه را از آن خود کرده‌اند.

برنامه‌های استعدادیابی نیازمند نوآوری است/ وجود مافیا در خوانندگی

وی درباره علت ترجیحش برای حضور در تئاتر اظهارداشت: بازیگرانی که در «عصر جدید» حاضر شدند، اتفاق خاصی برایشان رخ نداد اما خواننده‌هایی که در این برنامه شرکت کردند، بسیار خوش درخشیدند. دوست نداشتم بازیگری‌ام قضاوت شود، زیرا آن را آکادمیک دنبال کرده و کتاب‌های بسیاری مطالعه کرده‌ام اما چون خوانندگی را به‌ صورت تجربی دنبال کرده بودم، ابایی از این نداشتم که مورد قضاوت قرار بگیرد. این امر با توجه به احترام ویژه‌ای که برای هیئت داوران قائل بودم در نظر گرفته شد.

جعفری گفت: در حوزه خوانندگی اتفاقات خوبی برایم رخ داد و تاثیراتی نیز بر فعالیت‌هایم در عرصه بازیگری داشت و یک اثر ضمنی را برایم به دنبال داشت. مجتبی فرآورده و سروش محمدزاده در سریال «سوران» به من اعتماد کردند و در تیتراژ این سریال به‌ عنوان بازیگر و آواز متن حضور داشتم.

این بازیگر افزود: برای استعدادیابی در حوزه تئاتر نیز نیازمند فراخوان نیستیم، تنها کافی است تا در بین حاضران در سالن تئاتر کمی جست و جو کنیم تا افراد بسیار مستعد، حرفه‌ای و توانمندی را پیدا کنیم که با کمی آموزش می‌توانند به ستاره‌ای روی صحنه بدل شوند.

جعفری در پاسخ به این سوال که اگر برنامه استعدادیابی «عصر جدید» بار دیگر به تلویزیون بیاید می‌تواند مخاطبان را به خود جذب کند؟ بیان کرد: به ‌هر حال رسانه ملی همواره مخاطب خاص خود را دارد، شاید همه تلویزیون را دنبال نکنند اما برای کسانی که از شهرستان می‌آیند، «عصر جدید» بسیار خوب است، زیرا شهرستان‌ها همچنان مخاطبان تلویزیون هستند اما برای افرادی که حرفه‌ای کار می‌کنند «عصر جدید» آورده‌ای به دنبال نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha