برگزیده «آوای جادویی»: ۹۰ درصد مسابقه‌های استعدادیابی نمایشی هستند

تهران- ایرنا- برگزیده مسابقه استعدادیابی «آوای جادویی» واقعی بودن را نقطه قوت این رویداد دانست و گفت: ۹۰ درصد مسابقه‌های استعدادیابی در ایران، نمایشی و کارگردانی شده هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مسابقه استعدادیابی خوانندگی «آوای جادویی» به تهیه‌کنندگی محمد طهرانی از اسفند سال ۱۴۰۱ تا تیرماه امسال پنجشنبه‌ها به صورت هفتگی از پلتفرم فیلم‌نت به شکل اختصاصی پخش شد. در این مسابقه استعدادیابی، محمد اصفهانی، رضا صادقی، رضا یزدانی و محمد معتمدی به عنوان مربی و داور، علیرضا افکاری به عنوان مدیر هنری و علی اوجی به عنوان مجری حضور داشتند.

در این مسابقه ابتدا شرکت‌کنندگان از طریق فراخوان وارد مرحله راستی آزمایی شده و پس از اخذ رای مثبت به مرحله ابتدایی این برنامه راه یافتند. در هر قسمت از مرحله ابتدایی این مسابقه، شرکت‌کنندگان به اجرای قطعه‌هایی از آثار چهره‌های مطرح کشور پرداختند و نفرات برگزیده می‌توانستند داورانی را که آنها انتخاب کرده‌اند به عنوان استاد خود انتخاب کنند و به مراحل بعدی راه پیدا کنند، قضاوت در این مسابقه در نهایت به مخاطبان واگذار شد.

در مرحله نهایی، گروه رضا یزدانی متشکل از مهرداد ترکمانیان، مسیحا روزبه، مسعود شکری و رضا آرمند با رای مخاطبان مسابقه «آوای جادویی» رتبه اول این رقابت را از آن خود کردند. همچنین مرتضی بخشی‌زاده از گروه محمد معتمدی رتبه دوم این رقابت را به دست آورد، وحید عباسی از گروه محمد اصفهانی و ارسلان میردادی از گروه رضا صادقی به ترتیب در رتبه سوم و چهارم ایستادند.

برگزیده «آوای جادویی»: ۹۰ درصد مسابقه‌های استعدادیابی نمایشی هستند

ناشناخته ماندن استعدادهای موسیقی فولکلور در یاسوج

مسیحا روزبه ساکن شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزیدگان مسابقه «آوای جادویی» از گروه رضا یزدانی درباره چگونگی فعالیت خود در حوزه موسیقی به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در حوزه موسیقی آغاز کردم و از سال ۱۳۹۵، فعالیتم را به صورت جدی در این حوزه ادامه دادم.

وی درباره امکانات و وضعیت موسیقی در شهر یاسوج گفت: در این شهر امکانات موسیقایی؛ استودیوها و آموزشگاه‌های موسیقی خوبی وجود دارد اما آن چیزی که مشهود است، نبود استادان صدا و آواز در شهر یاسوج است، یک تریبونی در اختیار هنرمندان جوان موسیقی و علاقه‌مندان این حوزه وجود ندارد تا استعدادها و توانمندی‌های خود را نشان بدهند، در حالی که به جرات می‌توانم بگویم که در زمینه موسیقی فولکلور در شهر یاسوج استعدادهای خوبی وجود دارد که ناشناخته مانده است.

روزبه درباره چگونگی حضور و رقابت در مسابقه «آوای جادویی» بیان کرد: از طریق صفحه شخصی علیرضا افکاری (مدیر هنری «آوای جادویی») در فضای مجازی با فراخوان مسابقه آشنا شدم و دو روز به پایان فراخوان باقی مانده بود، فیلمی از آثارم را برای مسابقه ارسال کردم، در این زمان فقط لیست آقای معتمدی خالی بود و پس از اینکه توسط این هنرمند برای حضور در «آوای جادویی» پذیرفته شدم، با توجه به متفاوت بودن سبک فعالیتم با آقای معتمدی درخواست دادم که در لیست آقای رضا یزدانی قرار بگیرم که این کار انجام شد.

این خواننده درباره سطح برنامه «آوای جادویی» اظهارداشت: سطح برنامه خیلی بالا بود، وقتی شما در مسابقه استعدادیابی شرکت می‌کنید که چهار نفر از بهترین‌های هر سبک موسیقی ایران؛ رضا یزدانی، رضا صادقی، محمد اصفهانی و محمد معتمدی در آن حضور دارند و مدیریت هنری برعهده علیرضا افکاری است، دیگر به کیفیت برنامه شک نمی‌کنید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کردید مقام اول را در مسابقه «آوای جادویی» کسب کنید؟ گفت: روزی که در این مسابقه حضور پیدا کردم، چنین موضوعی در ذهنم نبود که بخواهم مقام اول را کسب کنم؛ علاقه‌مند بودم که آثار خودم را اجرا کنم تا دیده شوم اما از زمانی که در گروه چهار نفره رضا یزدانی حضور پیدا کردم، برای موفق‌تر شدن در «آوای جادویی» مصمم‌ شدم.

روزبه درباره تجربه حضور در گروه رضا یزدانی در مسابقه «آوای جادویی» و تاثیر آموزش‌های این خواننده بر ادامه فعالیت‌های او در حوزه موسیقی بیان کرد: آموزش‌های آقای یزدانی برای من خیلی تاثیرگذار بود، زندگی من به دو بخش قبل و بعد از وی تقسیم می‌شود، در زمینه موسیقی مشاوره‌پذیر نبودم، آقای یزدانی بر یکسری ویژگی‌ها خیلی تاکید داشت، ابتدا مقاومت می‌کردم، بعد وقتی می‌دیدم که درست می‌گوید، می‌پذیرفتم، آقای یزدانی در ادامه فعالیتم در حوزه موسیقی بسیار اثرگذار بود و خیلی به من کمک کرد.

تاثیر برنامه‌های استعدادیابی موسیقایی برای معرفی چهره‌های ناشناخته

این خواننده درباره تاثیر برنامه‌های استعدادیابی موسیقایی همچون «آوای جادویی» در کشف استعدادها در این حوزه به خصوص در سایر استان‌ها اظهارداشت: در شرایط فعلی بازار موسیقایی که حداقل یکصد میلیون تومان برای تولید و پخش یک تک‌آهنگ نیاز است، برنامه‌های استعدادیابی همچون «آوای جادویی» که با کمترین هزینه ممکن می‌توان در آنها حضور پیدا کرد، به دیده شدن افراد مستعد و گمنام در حوزه موسیقی به خصوص افرادی که در سایر استان‌ها حضور دارند و شرایط لازم را برای فعالیت ندارند، بسیار تاثیرگذار است و به آنان کمک می‌کند تا اصول حرفه‌ای را بیاموزند و یک تریبونی در اختیارشان قرار می‌گیرد تا استعدادها و توانمندی‌هایشان را معرفی کنند.

وی گفت: همچنین برنامه‌های استعدادیابی که پیش از این برگزار شدند، کیفیت و سطح فنی خوبی نداشتند و برای برخی از افراد پس از شرکت در چنین برنامه‌ها تاثیری نداشت و حتی ضرر هم داشت.

اگر امکان حضور و اجرای یک گروه متشکل از نوازندگان همراه با ما در «آوای جادویی» وجود داشت، خیلی بهتر می‌توانستیم خودمان را نشان بدهیمروزبه، واقعی بودن را نقطه قوت مسابقه استعدادیابی «آوای جادویی» عنوان کرد و افزود: ۹۰درصد برنامه‌های استعدادیابی که در ایران برگزار می‌شوند، نمایشی و کارگردانی شده هستند، به داوران و شرکت‌کنندگان اعلام می‌شود که باید چنین کاری را انجام دهید و چنین کاری را انجام ندهید اما در «آوای جادویی» با چنین رویکردی مواجه نبودیم.

برگزیده مسابقه استعدادیابی «آوای جادویی» بیان کرد: شاید هم بیننده از واقعی بودن این مسابقه، خیلی راضی نباشد، او قطعا شو، اثر نمایشی و صحنه‌های احساساتی دوست دارد اما به نظرم واقعی بودن نقطه قوت این برنامه بود و اگر یک نقد هم به «آوای جادویی» داشته باشم این است که امکان حضور سازهای موسیقی تا بخش‌های پایانی برنامه وجود نداشت، اگر امکان حضور و اجرای یک گروه متشکل از نوازندگان همراه با ما در «آوای جادویی» وجود داشت، خیلی بهتر می‌توانستیم خودمان را نشان بدهیم، همچنین طولانی شدن روند پخش برنامه هم بسیار به ما ضربه زد که شاید عوامل برنامه هم در آن نقشی نداشتند و این پیش آمد.

روزبه درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های آینده خود در حوزه موسیقی اظهارداشت: فعلا قصد دارم به صورت تولید و انتشار تک‌آهنگ در این حوزه فعالیت کنم تا خود و توانمندی‌هایم را به مردم و جامعه معرفی کنم، شاید از این طریق بتوانم حامی مالی برای آثارم جذب کنم و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک کنسرت برگزار کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha