۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85279307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: مجموعه سرزمین های اشغالی یک پایگاه و پادگان نظامی است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: مجموعه سرزمین های اشغالی یک پادگان و پایگاه نظامی است که توسط آمریکا و همپیمانانش اداره می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین اظهار کرد: به کار بردن واژه "رژیم" برای صهیونیست ها به معنای "ملت" نیست چرا که آنها ملت ندارند، ملت یعنی آدمهایی که دارای پدر و مادر ریشه داری باشند که در یک منطقه جغرافیایی زندگی کنند و با مرور زمان و با ارتباطات، ازدواج و امثال آن اقوام مختلف را ایجاد کنند، همانگونه که در مملکت خود و سایر ممالک اسلامی و غیراسلامی مشاهده می کنیم مردمانی با صدها سال زندگی با هم، خانواده های اصیل و محترم و با آبا و اجدادی مشخص را تشکیل داده اند.

وی ادامه داد: اما صهیونیست ها با یک مشت آبا و اجداد پراکنده، بیچاره و سرگردان که به آنها خانه داده اند تا جمع بشوند و ظلم کنند، در خانه مظلومانی نشسته اند که خون آنها را ریخته اند، پس اینها ملت نیستند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: صهیونیست ها دولت هم نیستند، چون دولت از میان ملت انتخاب می شود، مردم با افکار و اندیشه های مومنانه، منسجمانه، دلسوزانه، عاقلانه و اندیشمندانه کسانی را به عنوان دست اندرکاران خود روی کار می آورند، می شود دولت و اگر ملت نبود این دولت از کجا می آید؟

آیت الله عابدینی با بیان اینکه این رژیم در واقع یک پادگان و پایگاه نظامی است که به دست دولتمردان آمریکا هدایت می شود، افزود: شهروندان این رژیم نیز که همگی مسلح هستند، نظامی به شمار می روند و اختیار این پادگان نیز همانند سایر پایگاه های نظامی آمریکا مثل عین الاسد در عراق و دیرالزور در سوریه به دست آمریکایی هاست و اگر ما شر آمریکا را زودتر از سر منطقه کم کرده بودیم الان دیگر صهیونیست ها وجود نداشتند.

وی با اشاره به سالگرد تسخیر لانه جاسوسی، اظهار کرد: در آن زمان این مکان یک سفارتخانه و یا محل دیپلماتیک محسوب نمی شد تا جایی که از آن دستور قتل عام مردم تهران را در مناطقی مثل میدان ژاله و یا هر جای دیگری را صادر می کردند و این لانه جاسوسی نیز همانند سایر پایگاه های نظامی آمریکا در کشورهای مختلف بود.

به گفته امام جمعه قزوین، امیدواریم الان که پایگاه های آمریکا در سوریه و عراق به شدت ناامن شده، پایگاه اصلی شان که همان سرزمین های اشغالی هست هم به زودی از چنگ آنها بیرون بیاید که همانا مرکز شرارت، فتنه و آشوب است .

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز پیش از اینها فرمودند " مقاومت البته هزینه دارد" بله کشتن دارد بمباران دارد، اما هزینه تسلیم در برابر دشمن، خیلی بیشتر از هزینه ایستادگی و مقاومت است، معانی این سخنان را امروز ما متوجه می شویم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه آن چیزی که امروز در سرزمین های اشغالی می گذرد، بحث چند کیلومتر مربع زمین نیست، گفت: موضوع بحث تقابل بین حق و باطل است، بحث قرار گرفتن ایمان در برابر کفر است، بحث نسل کشی انسان های بی رحم و ظالم نسبت به انسان های بی پناه و مظلوم است، این است که امروز غیرت جهانی را به جوش درآورده و باعث شده تا رفراندوم بین المللی اتفاق افتاده و صهیونیست ها در همه کشورها سفارتشان را تعطیل کنند.

وی ادامه داد» در برخی مناطق نیز بعضی کشورها جلوتر هم آمده اند و اعلام جنگ با صهیونیست ها کرده اند، برخی ها رفتارهای دیگری دارند اما نفرت جهانی برروی صهیونیست ها است و امیدواریم همه دنیا برای این رژیم طوری ناامن شود که وقتی آنها را اخراج کردیم و سرزمین های اسلامی را به صاحبان اصلیش بازگرداندیم، هیچ کجای دنیا پذیرای این جرثمه های فساد و تباهی نباشد.

وی به سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام اشاره کرد و افزود: در این روزها شاهد تبعید امام به ترکیه و سپس به نجف بودیم که منشا قیام و تحولات جهانی شدند و خدا جایزه های بزرگی را از این طریق روزی امت اسلام کرد و خدا را شاکریم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: البته پس از تسخیر لانه جاسوسی، دولت بازرگان بلافاصله استعفا دادند و دیدند که با روندی که انقلاب اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی در پیش گرفته نمی تواند خود را همراه کند و غیر از این هم کاری نمی توانست انجام دهد.

آیت الله عابدینی یادآور شد: به همین مناسبت این روز به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و هم به روز دانش آموز که همین مستکبران جهانی با واسطه های داخلی بسیاری از دانش آموزان ما را به شهادت رساندند، یعنی کودک کشی در کشورمان و همین شهر هم سابقه داشته است.

فرهنگ عمومی همانند یک نگهبان بابصیرت است

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: این مساله بسیار مهمی برای ما است و متصدی آن نیز وزارت ارشاد است در همه استان ها این موضع مهم بوده تا جایی که مصوبات آن قانون حساب می شود

وی اضافه کرد: اگر به موضوع فرهنگ عمومی توجه نکنیم این جنگ شناختی که اسمش را می شنویم افکار مردم ما را تغییر می دهد تا جایی که کاری می کند که دشمن را دوست ببینیم و دوست را دشمن، به همه خوبی ها بی اعتنا شویم و بعد هر فرهنگی که دیگران برای ما ارسال کردند را بپذیریم و کاملا عوض شویم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه فرهنگ عمومی مانند یک نگهبان بابصیرت است که همواره اولویت های فرهنگی را برای مردم پاسداری می کند، تاکید کرد: فرهنگی عمومی یعنی فرهنگ جهاد و شهادت در برابر فرهنگ ذلت پذیری، فرهنگ حریت و آزادگی در برابر فرهنگ وابستگی و نوکری، فرهنگ شجاعت و جوانمردی در برابر فرهنگ ترس و وحشت از دشمن، فرهنگ صداقت و راستی در برابر فرهنگی نفاق و دورویی ، فرهنگ عفاف و پاکدامنی در برابر فرهنگ بی بندوباری و بی غیرتی و در نهایت فرهنگ کرامت و عزت در برابر ضعف و وابستگی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha