امام جمعه شهرکرد: حمله به مردم بی‌دفاع غزه نشان از قدرت پوشالی استکبار است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه امروز دیگر آمریکا قدرتمند نیست، گفت: حمله به مردم غیرنظامی و هدف قرار دادن منازل مسکونی و مراکز درمانی در غزه نشان می‌دهد استکبار درمانده شده است و سعی دارند از این طریق چند روزی بقا داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، افزود: آمریکا دشمنی‌هایش با ملت ایران از کودتای ۲۸ مرداد مشهود بود و تاکنون هم ادامه دارد و ظالمانه در این کشور ستم کردند و مردم را به ستوه آوردند از همین رو این دشمنی‌ها، هیچگاه از حافظه مردم ایران پاک نخواهد شد.

وی مساله استکبارستیزی را از دستورات قرآنی عنوان کرد و گفت: باید در برابر مستکبرین ایستاد و نگذاشت روی زمین جولان دهند و انقلاب اسلامی این آموزه قرآنی را به خوبی اجرا کرده است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: استکبار همواره با شعارهای فریبنده نظیر حقوق بشر و ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی، رفاه و آسایش عمومی و جهان بدون تبعیض و فساد، خود را به جهانیان عرضه می‌کند اما به فضل الهی و با اقدامات انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری چهره قلابی آمریکا رسوا و حقایق روشن می‌شود.

نکونام درماندگی رژیم اشغالگر اسراییل و آمریکا در مساله غزه را نشانه ضعف استکبار عنوان کرد و گفت: این کشورهای ظالم اگر از سر قدرت وارد می شدند با نیروهای نظامی می‌جنگیدند اما اینکه مردم غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند و مراکز درمانی و مسکونی را می‌زنند نشان می‌دهد که استکبار قدرت پوشالی خود را از دست داده است.

وی راهپیمایی ۱۳ آبان را فرصت مغتنمی برای نشان دادن انزجار از سیاست‌های استکبار جهانی دانست و افزود: روز ۱۳ آبان از روزهای مهم است تا انزجار خود را از آمریکا، اسراییل و اروپایی‌های حامی آنها نشان دهیم و اگر چه مردم استان مهیا هستند تا به غزه اعزام شوند اما این آمادگی خود را با مشت‌های گره کرده و شعارهای کوبنده نشان خواهند داد و هدف شیطانی آمریکا که تلاش دارند چهار روز بیشتر بر عمر اسراییل بیفزاید را به همگان نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تبعید امام راحل و روشن شدن جرقه انقلاب اسلامی و روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی از مناسبت‌های دیگر ۱۳ آبان است.

نکونام همچنین به روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: موضوعاتی نظیر عفاف و حجاب، جوانی جمعیت، فرهنگ کار و تولید، فرهنگ مصرف بهینه و دوری از اسراف و فرهنگ حاکم بر خانواده، انسجام ملی و اعتماد به نفس داخلی، فرهنگ مسجدمحوری و فرهنگ مقاومت و صبر از جمله مواردی است که باید به فرهنگ عمومی تبدیل و نهادینه شود.

وی افزود: این موضوع کمک همگان را می‌طلبد و اگر چه مسوولان و مجریان وظیفه سنگینی در این خصوص برعهده دارند اما مشارکت همگانی موضوع مهمتری است.

امام جمعه شهرکرد از تدوین طرحی برای انسجام اجتماعی بین اقوام و طوایف استان از سوی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان خبر داد و گفت: انسجام از ضرورت‌های مهم کشور است و الفت و مهر به یکدیگر مانع از ایجاد نزاع‌های اجتماعی می‌شود.

اتفاق دانشگاه شهرکرد پیگیری شود

نکونام در خصوص اتفاقات اخیر دانشگاه شهرکرد نیز تصریح کرد: از آنجا که به طور دقیق در جریان این موضوع نیستم قضاوتی از این اتفاق ندارم اما تقاضا دارم این دست امور با تدبیر پیش برود که به تلخی منجر نشود.

وی افزود: در موارد اختلاف بین دستگاهی، قانون محل رجوع باشد چرا که برخوردهای اینچنینی در شان جامعه و دستگاه‌های ما نیست.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: انتظار می‌رود مسوولان قضایی، امنیتی و نظارتی هر چه سریع‌تر این موضوع را بررسی و با خاطیان برخورد و نتیجه را به افکار عمومی ارائه دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha