استاندار مازندران: یوم‌الله ۱۳ آبان نماد استکبارستیزی ایرانیان است

ساری-ایرنا- استاندار مازندران با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان از این روز به عنوان یکی از قله ای حماسه جاودان مقاومت و استکبارستیزی ایرانیان نام برد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، ‌ سیدمحمود حسینی پور در این پیام آورده است: ۱۳ آبان روز دانش آموز، روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام (ره) و روز مبارزه با استکبار جهانی است تا در همه دوران ها تا قلدران و گردنکشان زورمدار و زرمدار جهان بدانند که هرگز نمی توانند ندای آزادی خواهی و استقلال ملت بزرگ ایران را خاموش کنند.

وی در این پیام ادامه داد:‌ روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی؛ روزی است پرخاطره که برگ زرین دیگری از کتاب استکبارستیزی ملت خداجوی ایران اسلامی در قالب خروش دانش آموزان و دانشجویان ورق خورد و فرزندان انقلاب در این روز با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تمام هیمنه و عظمت پوشالی امریکای جهانخوار را در هم شکستند.

استاندار مازندران: یوم‌الله ۱۳ آبان نماد استکبارستیزی ایرانیان است

مقام عالی دولت در مازندران اظهار داشت: اندک اندک؛ ملت های مسلمان آزادیخواه با الگوگیری از حماسه ملت ایران در جبهه های مبارزه با استکبار قدبرافراشتند که جلوه اعلای آن را امروز در مبارزه ملت فلسطین با رژیم دست نشانده، کودکش و صهیونیستی می توان مشاهده کرد.

وی عنوان کرد: عموم مردم حزب الله و ولایتمدار دیار علویان هم راستا با ملت مومن ایران اسلامی با حضور در مراسم یوم الله سیزدهم آبان، بیرق ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار را چونان همیشه برافراشته خواهند کرد و در سایه سار رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در ترویج گفتمان استکبار ستیزی و عدالت محوری در صفوفی مستحکم گام خواهند زد.

۱۳ آبان ماه روز دانش آموز و همچنین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق مهم در سه مقطع تاریخی سال‌های ۱۳۴۳ (تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه)، ۱۳۵۷ (کشتار وحشیانه دانش‌آموزان) و ۱۳۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی) در ذهن دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است. در واقع روزی که دلاوری و از جان‌گذشتگی نوجوانان و جوانان تا نسل‌ها بعد هم فراموش نشدنی بود.

عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی برخاستند و جان خود را راه کشور تقدیم کردند. هرچند که تلخی واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی پس از سال‌ها هنوز هم حس می‌شود اما نقش تاثیرگذار و مقاومت این عزیزان در پیروزی انقلاب اسلامی، گرامی و مبارک است.

۱۳ آبان همچنین سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است. این روز تاریخی به نام روز بسیج دانش آموزی و استکبار ستیزی نام گذاری شده است.

تاثیرگذاری اعتراض و مقاومت دانش آموزان در روند پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا علاوه بر روز دانش‌آموز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی هم نامگذاری شود و هرساله دانش‌آموزان با شور و شعف بسیار در مراسم‌های مختلفی حضور یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha