۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85279954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده کنگره آمریکا: بایدن از «نسل‌کشی» علیه فلسطینی‌ها حمایت می‌کند

تهران-ایرنا- «رشیده طلیب» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: جو بایدن در جنگ غزه از «نسل کشی» علیه فلسطینی‌ها حمایت کرد و آمریکایی‌ها این موضوع را در انتخابات سال ۲۰۲۴ فراموش نخواهند کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه واشنگتن پست نوشت: تنها عضو فلسطینی مجلس نمایندگان آمریکا در ویدئویی که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شد، از بایدن خواست از آتش بس در درگیری های غزه حمایت کند.

وی در این ویدئو که با گزارش هایی از بمباران و صحنه های خونین درگیری غزه آغاز شد، خطاب به بایدن گفت: آمریکایی ها در این مورد با شما همراه نیستند. آنها در انتخابات ۲۰۲۴ این موضوع را به یاد خواهند داشت.

طلیب در پایان این ویدئو نوشت: بایدن از این نسل کشی مردم فلسطین حمایت کرده و مردم آمریکا فراموش نخواهند کرد. بایدن، اکنون از آتش بس حمایت کن یا در انتخابات ۲۰۲۴ روی ما حساب نکن.

با ادامه یافتن جنگ غزه، سازمان ملل برآورد کرده که هزاران نفر از فلسطینی‌ها به شهادت رسیده‌اند و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از آنها اکنون در داخل این منطقه آواره و بی‌خانمان هستند.

بایدن در موضع گیری هایش گفته است که آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس حمایت می کند. وی هفته گذشته خواستار «وقفه انسانی» به منظور کمک رسانی به افراد نیازمند شد.

جف مارکلی سناتور دموکرات آمریکایی جمعه شب در گفت و گو با سی ان ان با دیدگاه بایدن برای وقفه انسانی موافقت کرد اما اظهارات طلیب درباره نسل کشی را «شوکه کننده» خواند.

نظرسنجی اکونومیست و یوگاو در هفته گذشته نشان داد که ۲۲ درصد دموکرات ها خواستار افزایش کمک نظامی به رژیم صهیونیستی هستند. در مقابل ۴۸ درصد جمهوریخواهان این نظر را تایید می کنند.

در مقابل ۴۵ درصد دموکرات ها خواستار افزایش کمک های انسانی به فلسطینی ها هستند اما تنها ۸ درصد جمهوریخواهان موافق چنین کمکی هستند.

آکسیوس: کارمند وزارت خارجه آمریکا بایدن را به «همدستی در نسل کشی» متهم کرد

تارنمای آمریکایی آکسیوس نیز نوشت: یک کارمند ارشد وزارت خارجه آمریکا در مخالفت با سیاست خارجی کاخ سفید در قبال رژیم صهیونیستی، با استفاده از یک کانال ارتباطی در این وزارتخانه و پیام رسانی در رسانه اجتماعی علنا بایدن را به «همدستی در نسل‌کشی» مردم غزه متهم کرد.

نماینده کنگره آمریکا: بایدن از «نسل‌کشی» علیه فلسطینی‌ها حمایت می‌کند

آکسیوس نوشت: استفاده این کارمند از این کانال ارتباطی برای ابراز دیدگاه های مخالف و اظهاراتش در رسانه اجتماعی، تازه ترین نشانه از افزایش نگرانی ها در دولت آمریکا درباره جنگ اسرائیل و حماس است.

این نگرانی ها شامل وزارت خارجه آمریکا نیز می شود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور، نقش کلیدی را در پیشبرد راهبرد بایدن در حمایت علنی از رژیم صهیونیستی ایفا می کند.

دیپلمات های آمریکایی به طور معمول موظف هستند سیاست های دولت را حتی با وجود مخالفت شخصی با آن اجرا کنند. آنها برای بیان مخالفت خود و جلب توجهات به آن چه که بالقوه اشتباه قلمداد می کنند، می توانند در چارچوب یک کانال انتقال پیام موسوم به «کانال مخالف» نظرات خود را ابراز کنند و حتی استعفا دهند.

آکسیوس نوشت: کاخ سفید با مخالفت هایی در داخل درباره سیاست غزه مواجه است. مشاوران ارشد بایدن نشست هایی را با کارکنان کاخ سفید که مخالف چنین سیاستی هستند و در جلسات غیرعلنی آن را مورد انتقاد قرار داده اند، برگزار کرده اند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که کانال مخصوص ابراز مخالفت ها در این وزارتخانه، از زمان جنگ ویتنام در اختیار کارکنان بوده است.

به نوشته آکسیوس، دیپلمات ها در کابل نیز از این کانال برای زیر سوال بردن تصمیم بایدن برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در آگوست ۲۰۲۱ استفاده کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha