۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85280728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات زنان و فعالان کارگری در پاکستان برای همبستگی با ملت فلسطین

اسلام‌آباد - ایرنا - فعالان زن و جامعه کارگری در پاکستان امروز در شهرهای "لاهور و کراچی" در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمده و با مردم مظلوم غزه ابراز همبستگی کردند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، تظاهرات قشر کارگری و اعضای جبهه چپ دموکراتیک در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد و شرکت کنندگان در حمایت از فلسطین و همبستگی با غزه شعار دادند.

روسای انجمن‌های کارگری در این تظاهرات حمایت‌های آمریکا و متحدانش از صهیونیست‌ها را محکوم کردند و خواستار رسیدگی فوری نهادهای ناظر جهانی به وضعیت مردم غزه شدند.

تظاهرات زنان و فعالان کارگری در پاکستان برای همبستگی با ملت فلسطین

تیمور رحمان استاد دانشگاه و رئیس حزب کارگران کشاورز پاکستان طی سخنانی گفت که مردم غزه نیازمند یاری و حمایت ملت‌های آزادیخواه جهان هستند.

وی دوگانگی غرب به ویژه آمریکا در حمایت از اقدامات تهاجمی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را مورد سرزنش قرار داد و از حاکمان کشورهای اسلامی خواست تا برای کمک به فلسطین و آتش بس در غزه نقش آفرینی کنند.

تظاهرات بانوان در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان به اهتمام حزب جماعت اسلامی نیز برگزار شد و معترضان اقدامات تروریستی اسرائیل علیه مردم غزه را محکوم کردند.

فعالان زن با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا همبستگی خود را با مردم بی دفاع غزه ابراز داشتند.

تظاهرات زنان و فعالان کارگری در پاکستان برای همبستگی با ملت فلسطین

حافظ نعیم الرحمان رئیس حزب جماعت اسلامی در کراچی طی سخنانی گفت ‌که حاکمان کشورهای عرب نفت خیز در منطقه باید بدانند که اکنون نوبت بیانیه و ژست سیاسی نیست، مردم غزه منتظر اقدام عملی و واقعی آنان هستند.

وی پشتیبانی آمریکا و اروپا از جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را شرم آور و لکه‌ای بر پیشانی مدعیان دروغین حقوق بشر دانست و گفت: ما از دولت پاکستان می‌خواهیم که گام‌های عملی برای کمک به فلسطین و همفکری با دیگر سران کشورهای اسلامی جهت برقراری آتش بس در غزه بردارد.

این سیاستمدار پاکستانی تاکید کرد که ما به آرمان‌های فلسطین پایبندیم و از شجاعت رزمندگان مقاومت فلسطین برای انجام عملیات‌ طوفان الاقصی علیه اسرائیل قویا حمایت می‌کنیم.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز (۱۳ آبان) اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز بمباران ها به ۹۴۸۸ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha