۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۴۸
کد خبر: 85280799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خزعلی: کمیته دفاع از حقوق زنان و کودکان غزه تشکیل شد

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه از روزهای نخست بمباران‌ها در غزه، کمیته دفاع از حقوق زنان و کودکان در این معاونت تشکیل شده، تاکید کرد که هدف رژیم جعلی اسراییل مشروع نشان دادن خود و سپس مشروع نشان دادن جنایت‌های خود به عنوان دفاع از خود است.

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی روز شنبه در نشست تخصصی ۷۵ سال نقص حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با محوریت حقوق زنان و کودکان اظهار داشت: در این نشست تلاش داریم با نگاه علمی راهکارهای حل این مسئله را احصا کنیم.

وی گفت: نگاه جهانی نسبت به مسئله فلسطین و جنایت‌های رژیم جعلی اسراییل در منطقه تغییر کرده است و امیدواریم راه برای پیگیری حقوقی مسئله فلسطین باز شود اگرچه این رژیم سفاک راه حل حقوقی و قانونی نمی‌شناسد.

خزعلی با بیان اینکه به گفته کارشناسان منبع بسیاری از مقاله‌ها و مطالب منتشر شده درباره رژیم جعلی اسرائیل و فلسطین و حاکمیت آن، افرادی هستند که یا به طور مستقیم و یا به طور غیرمستقیم با اسرائیل رابطه دارند، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم از تولیدات محتواهایی در این حوزه که بتوانند روایت‌های واقعی از مسئله فلسطین و جنایت‌های صهیونیسم را به جهانیان معرفی کنند، حمایت کنیم.

خزعلی با اشاره به تلاش‌های پزشکان بدون مرز و گروه‌های حامی سلامت در جنگ اخیر نیز گفت: بسیاری از کنشگران حوزه سلامت از بانوان از جمله پرستاران و پزشکان برای اعزام به غزه اعلام آمادگی کرده‌اند اما تاکنون راهی برای کمک به فلسطین و غزه باز نشده است.

اسرائیل تلاش دارد تا خود را مشروع نشان دهد
معاون رییس جمهور با اشاره به ایجاد کمیته دفاع از حقوق زنان و کودکان فلسطینی در ذیل این معاونت افزود: اسراییل تلاش دارد تا خود را مشروع نشان دهد و پس از آن، کشتار مردم بی‌دفاع غزه را دفاع مشروع از خود عنوان کند. وظیفه کنشگران است که ماهیت جعلی این رژیم را به جهان معرفی کنند.

وی ادامه داد: تلاش رژیم جعلی اسراییل تحقق شعار از نیل تا فرات است و تنها به جرم و جنایت علیه فلسطین اکتفا نخواهد کرد و همانگونه که می‌بینید از آنجا که جامعه جهانی در مقابل آنها نیاستاد، مهاجرت اجباری را برای خانواده‌های فلسطینی از همان زمین کوچک و باریکه‌ای که در اختیارشان است طرح می‌کند.

خزعلی افزود: اگر جامعه جهانی مقابل این رژیم جعلی نایستد، جنایت‌های این رژیم مرزی نمی‌شناسد و تلاش می‌کند تا شعار نیل تا فرات را محقق کند.

وی با بیان اینکه در عملیات طوفان الاقصی اسراییل پیش‌بینی این حجم از موفقیت حماس را نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: این رژیم در حالت سرگیجه است و نمی‌داند چه می‌کند، امیدواریم با نصرت الهی، سراسر فلسطین و نوار غزه آزاد شود.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: از هر حرکتی که بتواند از حقوق کودکان و زنان در فلسطین و غزه حمایت کند؛ حمایت می‌کنیم.

سرزمین غزه یک زندان فضای باز است

همچنین هاجر سیاه رستمی استاد دانشگاه در این نشست با برشمردن سیر تاریخی اشغال فلسطین و بررسی اشغال از منظر حقوق بین الملل به موضوع فلسطین و جنایت‌های رژیم اسرائیل در این سرزمین گفت: از سال ۱۹۶۷ تاکنون تلاش دارند فلسطینی‌ها را اخراج کنند و حق بازگشت پناهندگان فلسطینی را برای آنان در نظر نمی‌گیرند.

وی افزود: گزارشگر ویژه حقوق بشر گزارشی از وضعیت فلسطینیان در سال‌های گذشته به شورای حقوق بشر ارائه کرده و گفته است که سرزمین غزه یک زندان فضای باز است و تحت کنترل کامل اسرائیل قرار دارد.

رستمی درباره نسل کشی در فلسطین نیز گفت: بر اساس تعریف اساسنامه دیوان بین المللی کیفری قرار دادن یک گروه در معرض شرایطی که موجب نابود شدن بخشی از آن و یا تمام آن شود؛ نسل کشی است و بر این اساس، بمباران غزه و فلسطین که با نرسیدن غذا و سوخت همراه شده است جمعیتی از فلسطینیان را در معرض نابودی قرار داده و بر اساس این تعریف نسل کشی اتفاق افتاده است.

اسرائیل ناقض کنوانسیون بین‌المللی رفع تبعیض علیه زنان

جبار اصلانی مدیر کل اصول، قوانین حقوق بشر دوستانه در سازمان هلال احمر نیز درباره نقض حقوق بشر در غزه و فلسطین نکاتی را مطرح کرد و گفت: آنچه به عنوان کنوانسیون بین‌المللی رفع تبعیض علیه زنان وجود دارد و اسرائیل نیز عضو آن است، محقق نشده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس این کنوانسیون رژیم صهیونیستی متعهد به رعایت حقوق زنان و کودکان است، بر نقش کنشگران اجتماعی در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین و غزه تاکید کرد و گفت: در بین کشورهای عربی و کشورهای مسلمان انفعال وجود دارد و تا زمانی که این انفعال وجود داشته باشد، ‌نمی توانیم در مجامع بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

اصلانی تاکید کرد: ایجاد فشار برای مشروعیت زدایی از اقدامات اسرائیل می‌تواند موثر باشد.

در بحران غزه ۴ هزار کودک جان خود را از دست دادند

محمود عباسی کارشناس حقوق نیز با اشاره به نقض حقوق کودکان در بحران اخیر غزه، گفت: بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر، حق بر حیات اصلی‌ترین حقوق انسانی است که باید رعایت شود.

وی گفت: از سال ۲۰۱۵ میلادی پرونده ای در دیوان کیفری بین المللی برای فلسطینیان باز شده است اما تاکنون اقلام موثری در خصوص آن انجام نشده است.

عباسی اظهار داشت: در بحران اخیر غزه حدود ۹ هزار نفر جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۴ هزار نفر کودک هستند.

وی با اشاره به نقش افکار عمومی در این زمینه و روشنگری جنایتهای اسرائیل در غزه، اظهار داشت: فشار افکار عمومی بسیار موثر است و اقداماتی که در سایر کشورها در حمایت از غزه و محکوم کردن جنایت‌های اسرائیل رخ می‌دهد، نیز بسیار موثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha