۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۰۹
کد خبرنگار: 2011
کد خبر: 85280836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین روز نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران – افغانستان برگزار شد

تهران- ایرنا- در پی سفر هیات بلندپایه اقتصادی حکومت طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان به ایران، نخستین روز نشست کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران – افغانستان در تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نخستین روز جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران – افغانستان، عصر امروز (شنبه ۱۳ آبان) با حضور مقامات بلندپایه اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شد.

در این نشست، افزون بر وزیر جهاد و کشاورزی، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران در امور افغانستان نیز حضور داشت.

نخستین روز نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران – افغانستان برگزار شد

ایجاد کارگروه‌های مشترک در حوزه‌های تجارت، ترانزیت، حمل و نقل، گمرک، محیط زیست و همچنین تشکیل چند کارگروه‌ دیگر به منظور بررسی مشکلات، موانع و چالش‌های موجود در مسیر توسعه روابط تجاری میان دو کشور، از برنامه‌های در دستور این نشست عنوان شد.

پس از بررسی تشکیل کارگروه‌های مشترک در حوزه‌های یادشده، در روز پایانی این نشست، درباره تهیه و تدوین یادداشت تفاهم‌های همکاری و امضای آن از سوی وزرا و مقام‌های دو کشور اقدام خواهد شد.

این در حالی است که صبح امروز (شنبه ۱۳ آبان) ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در صدر یک هیات اقتصادی ۳۰ نفره به دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران، وارد تهران شد و از سوی حسن کاظمی قمی فرستاده ویژه رییس جمهور مورد استقال قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha