چمران: نمایشگاه بین‌المللی ۳۱۰ هزار میلیارد ریال به شهرداری تهران بدهکار است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی سازه‌های نمایشگاه بین المللی بدون پروانه ساخته شده‌اند، از بدهی ۳۱۰ هزار میلیارد ریالی این نمایشگاه به شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران روز یکشنبه گفت: در طرح جامع، پیشنهاد ایجاد پارک فناوری و علمی در این فضا را داده‌ایم تا علاوه بر حفظ فضای سبز، شرایط برای انجام کار اثرگذار مهیا شود.

وی افزود: این نمایشگاه موضوعات مختلفی دارد. از یک سو حدود ۳۱۰ هزار میلیارد ریال به شهرداری تهران بدهکار است که به شهردار منطقه سه برای پیگیری این مطالبات دستور داده شده است.

به گفته چمران، اگر این بدهی پرداخت نشود، طبق رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ جلوی فعالیت نمایشگاه گرفته خواهد شد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت مراعات حال ساکنان و شهروندان محدوده نمایشگاه بین المللی و راهکارهای مختلفی که برای ممانعت از برگزاری نمایشگاه‌های پر ازدحام وجود دارد، گفت: پیشتر با برخی دوستان صحبت کرده بودیم که اگر قرار است نمایشگاه پر ازدحامی در اینجا برگزار شود، زنجیره انسانی تشکیل دهیم.

چمران ادامه داد: حتی می توان به راهکاری که یک بار در سال ۱۳۸۲ هم انجام شد یعنی مسدود کردن راههای ورودی به نمایشگاه هم فکر کرد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا به دنبال راه حل کم حاشیه برای حل مشکل نمایشگاه بین المللی است، افزود: خواسته ما این است که فقط نمایشگاه‌های تخصصی با مراجعه کنندگان محدود، در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار شود و از سوی دیگر پیشنهاد ایجاد پارک فناوری و علمی داده‌ایم تا علاوه بر حفظ فضای سبز، شرایط برای انجام کار اثرگذار مهیا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha