۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85280931
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس برای تداوم نبرد با اشغالگران آمادگی دارد/ مهمات و نیروی انسانی کافی است

تهران- ایرنا- رای الیوم نوشت: محافل نزدیک به مقاومت فلسطین از پیام اطمینان بخش رهبران حماس در داخل غزه به خارج درباره توان تسلیحاتی و آمادگی برای تداوم نبرد طولانی و فرسایشی با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی آورده است: «یحیی السنوار» از آمادگی کامل برای جنگ طولانی سخن می‌گوید، آیا اسرائیل می‌تواند شش ماه در نبرد فرسایشی تاب بیاورد؟ حماس مهمات و موشک به اندازه کافی دارد و پیام رهبران داخل غزه به خارج، این است که نگران سلاح نباشید و بر توقف جنگ و محاصره تمرکز کنید.

این رسانه می‌نویسد: برخی از محافل نزدیک به مقاومت فلسطین به نقل از رهبران حماس به ویژه السنوار اعلام کردند که حماس آماده نبرد طولانی و زمانی بسیار طولانی‌تر از آنچه اشغالگران انتظار دارند، است. در این راستا سقف زمانی مشخصی گفته نشده اما حماس که در نبرد هفتم اکتبر وارد شده، آماده نبردی است که سقف آن چند هفته نیست بلکه چند ماه است، بدون اینکه این ماه‌ها مشخص شود.

رای الیوم ادامه می دهد: برداشت این است که جنبش حماس بدون دخالت دیگر گروه‌های محور مقاومت در منطقه، آمادگی دارد که در نبرد زمینی برای مدت دستکم شش ماه به رویارویی با دشمن بپردازد؛ موضوعی که برخی از کارشناسان آن را نشانه آمادگی برای ادامه نبرد در جنگ به سبک چریکی با ارتش اسرائیل در داخل مناطقی که در غزه به آن رخنه می‌کند، می دانند، مهمات و سلاح حداقل برای شش ماه کفایت می‌کند و مهم‌تر از آن ذخایر موشکی است که توان شلیک آنها به شهرهای فلسطین اشغالی در همین مدت وجود دارد، البته اطلاع دقیقی از سطح زیرساخت تسلیحاتی حماس و جهاد اسلامی وجود ندارد.

به نوشته رای الیوم، رهبران بارز داخل غزه اخیرا به رهبران جنبش حماس در خارج اطمینان داده‌اند که این جنبش توان درگیری و رویارویی صرف نظر از ورود طرف‌های دیگر در منطقه جنگ تمام عیار را دارد. رهبران داخل غزه از رهبران خارج غزه خواسته‌اند که نگران سطح درگیری تسلیحاتی و نظامی نباشند و تمام تلاش خود را برای توقف جنگ به کار بگیرند، زیرا تنها مشکلی که ساکنان غزه از آن رنج می‌برند، محاصره شدید و کشتار جمعی است که در معرض آن قرار دارند.

رای الیوم اضافه می کند: وظیفه اساسی رهبران حماس در خارج در این مرحله، مقابله با تجاوز و بمباران است و گردان‌های القسام توان رویارویی را دارد و زیرساخت تسلیحاتی آن پس از یکماه از نبرد نظامی، بیش از ۱۰ درصد هم تحت تاثیر نبوده، این نسبتی است که در محافل مقاومت فلسطین تاکنون بیان شده با این اطمینان که توان انسانی و مهمات القسام برای دوره طولانی چند ماهه برای نبرد با اسرائیلی‌ها کافی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha