۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 5342
کد خبر: 85281118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی برای طغیان رودخانه‌ها در برخی استان‌های کشور

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها به دنبال تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها هشدار داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز یکشنبه ۱۴ آبان ماه موجب رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما می‌شود.

این سامانه روز یک‌شنبه خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شمال شرق اصفهان، جنوب یزد و کرمان را در بر می‌گیرد و مخاطراتی از جمله اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر را به دنبال دارد.

وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال از دیگر مخاطرات پیش‌بینی شده برای این سامانه است.

تشدید فعالیت سامانه بارشی موجب اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی می‌شود.

سازمان هواشناسی به اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha