شب سخت راهداران در کرمان؛ بارش باران بیش از حد اعلام شده بود

کرمان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه راهداران این استان شب سختی را در نتیجه مواجهه با آبگرفتگی سپری کردند گفت: بارش‌های دیروز و دیشب استان بیش از حد اعلام شده توسط اداره کل هواشناسی و ستاد بحران بود.

احسان عراقی‌زاده صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بارندگی روز و شب گذشته از طریق هواشناسی و مدیریت بحران روز چهارشنبه هفته گذشته اطلاع رسانی شده بود تصریح کرد: اطلاعات هواشناسی باید به‌روز، به‌لحظه و دقیق باشد.

وی ادامه داد: اگر هواشناسی می‌توانست به‌صورت نقطه‌ای، مکان، زمان و مقدار بارش‌ها را اعلام کند بهتر می توانستیم از وارد آمدن خسارات پیشگیری کنیم.

بارش‌ها بیشتر از هشدار زرد بود

عراقی‌زاده تاکید کرد: هواشناسی برای روز و شب گذشته کرمان هشدار زرد صادر کرده بود در حالی که بارش‌ها بیش از حد مشخص شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با تاکید بر اینکه بارش ها از ۹ صبح یکشنبه آغاز شد و تا ۲ بامداد امروز ادامه داشت اظهار داشت: در راور بارش شدید باران را داشتیم و در دیهوک معابر دچار آبگرفتگی شدند که جاده این منطقه حدود پنج ساعت به دلیل تامین ایمنی مسافران بسته بود.

وی افزود: در شرق استان کرمان نیز جاده دهبکری به جیرفت به دلیل بارش تگرگ و اولین برف زمستانی در گردنه دهبکری برای مدتی بسته بود و رودخانه های فصلی راه افتادند.

عراقی زاده ادامه داد: همچنین پل جاده دسترسی کوهبنان به بهاباد محدوده کوهجر به دلیل بارش باران تخریب و در نهایت مسیر جایگزین ایجاد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha