کره‌شمالی روز پرتاب آزمایشی موشک قاره‌پیمای خود را «روز صنایع موشکی» نامید

تهران - ایرنا - کره شمالی سالروز پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-۱۶ در سال ۲۰۲۲ را «روز صنایع موشکی» نامیده است و آن را نشان دهنده قدرت هسته ای خود می داند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پرتاب آزمایشی این موشک قاره پیما در ۱۸ نوامبر سال ۲۰۲۲ (۲۷ آبان ۱۴۰۱) انجام شد و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تاکید کرد که این موشک دستیابی این رژیم به توانایی قدرتمند و قابل اطمینانی برای مقابله با هرگونه تهدید هسته ای را نشان می دهد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی KCNA گزارش داده است: ۱۸ نوامبر روز صنایع موشکی نامیده شده است زیرا در این روز، توانمندی یک قدرت بسیار پیشرفته هسته ای و دارنده قدرتمندترین موشک قاره پیما به تمام دنیا نشان داده شد.

در این گزارش آمده است که این عنوان در جلسه کمیته دائمی کمیسیون مجمع عالی خلق کره شمالی تصویب شده است.

در آن زمان، رسانه دولتی کره شمالی گفت که این موشک ۹۹۹.۲ کیلومتر را در عرض ۴۱۳۵ ثانیه تا اوج زمینی ۶۰۴۰ کیلومتر طی کرده و در آب های بین المللی دریای شرقی فرود آمده است.

هفته گذشته، سازمان اطلاعات کره جنوبی گفت که به نظر می رسد کره شمالی در آخرین مرحله آماده سازی سومین پرتاب موشکی خود به سر می برد. دو پرتاب قبلی پیونگ یانگ موفقیتی در پی نداشت.

بعد از دومین پرتاب ناموفق این موشک در ماه اوت (مرداد-شهریور)، کره شمالی اعلام کرد که این موشک را در ماه اکتبر(مهر-آبان) مجددا آزمایش خواهد کرد. اما تاکنون هیچ پرتابی انجام نشده است و کره شمالی نیز درباره اینکه چرا این پرتاب به تعویق افتاده یا اینکه چه زمانی قرار است صورت بگیرد، چیزی نگفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha