سیاوشی: وسلین حق دارد سر بازیکنان داد بزند/ دست از این همه انتقاد بردارید

تهران- ایرنا- دروازه‌بان تیم ملی هندبال گفت: متاسفم برخی اخبار تیم ملی به بیرون درز پیدا می‌کند، وسلین وویوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی حق دارد سر بازیکنان داد بزند، چطور فوتبالی‌ها می‌توانند اما ما نمی‌توانیم.

محمد سیاوشی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی هندبال در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: اگر در چین بازیکنانی که می‌توانستند به تیم ملی کمک کنند، می‌آمدند و باشگاه‌ها به آنها اجازه می‌دادند، شرایط ما خیلی بهتر می‌شد. محمدرضا اورعی را در انتخابی المپیک داشتیم و شرایط تیم زمین تا آسمان تغییر کرد. به دلیل نداشتن دیدارهای تدارکاتی زیاد، مقابل کویت، بحرین و عربستان در هانگژو به مشکل برخوردیم. اگر یک یا دو ماه قبل با این تیم‌ها بازی می‌کردیم، در هانگژو می‌توانستیم نمایش بهتری داشته باشیم.

وی افزود: بازی‌های آسیایی تمرینی شد تا در انتخابی المپیک بهتر بازی کنیم. اگر این روند ادامه یابد در انتخابی مسابقات جهانی بحرین بهتر می‌توانیم نتیجه بگیریم. هرچند بازی‌های آسیایی سبب شد تا بهتر بتوانیم در انتخابی المپیک قطر بازی کنیم. با بحرین بازی پایاپای داشتیم و کم‌تجربگی ما باعث شد تا با ۳ یا ۴ امتیاز بازی را واگذار کنیم. برابر ژاپن هم خوب بازی کردیم و در هانگژو با ۱۲ یا ۱۳ امتیاز بازی را به این تیم واگذار کردیم. اگر روند اردوها و بازی‌های دوستانه ادامه یابد می‌توانیم جزو مدعیان آسیا شویم.

سیاوشی: وسلین حق دارد سر بازیکنان داد بزند/ دست از این همه انتقاد بردارید

دروازه‌بان تیم ملی هندبال عنوان کرد: شرایط ما برای کسب سهمیه مسابقات جهانی خیلی بهتر است. زمان کمی برای حضور در این رقابت‌ها داریم. تمام بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند می‌توانند به مسابقات اضافه شوند. و به طور حتم شرایط تیم ملی بهتر خواهدشد، چون در مدت کوتاهی تجربه بازی‌های آسیایی و مقدماتی المپیک را گذراندیم و ترس و استرس ما ریخته است.

وی در واکنش به این موضوع که برخی از بازیکنان درباره برخورد تند وسلین وویوویچ به رسانه‌ها گله کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با وویوویچ شرایط مثل همیشه خوب است. متاسفم که خبر برخورد من با بازیکن دیگر یا حتی برخورد یک بازیکن با بازیکن دیگر و برخورد سرمربی با بازیکنان سریع از تیم ملی بیرون می‌آید. این کار اشتباه است چرا که وسلین به عنوان سرمربی تیم ملی، حق دارد سر بازیکنان داد بزند. چطور سرمربیان فوتبال حق دارند داد بزنند اما ما حق نداریم.

سیاوشی: وسلین حق دارد سر بازیکنان داد بزند/ دست از این همه انتقاد بردارید

سیاوشی ادامه داد: واقعا این رفتارها زشت است. وظیفه ما بازی کردن در زمین است و این نظر سرمربی است که چه کسی در زمین باشد و چه کسی روی نیکمت؛ از سال ۱۳۸۲ با حضور در اردوی تیم ملی، همواره فیکس تیم ملی نبودم و مربیانی آمدند و رفتند که برخی از آنها از من خوششان نمی‌آمد بنابراین باید می‌گفتم که فلان مربی دیوانه است؟ خیر؛ وظیفه من این است تا تمرین کنم و بهتر شوم. از خانواده هندبال خواهش می‌کنم دست از انتقاد بردارند و آرامش به تیم ملی تزریق کنند. دست ما را بگیرند و امیدوار باشند. نمی‌شود که هر روز در مغز ۱۰ نفر بگویید که این سرمربی خوب نیست. با این شرایط انتظار دارید چه کاری انجام دهید.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم که بعد از قهرمانی آسیا، فدراسیون چه تصمیمی برای ادامه کار با وسلین می‌گیرد اما ما قطعا سهمیه مسابقات جهانی را می‌گیریم. دیگر در آسیا کشورهای کویت، عربستان و کره‌جنوبی زورشان به ما نمی‌رسد. ما در بازی‌های آسیایی برابر کویت شکست خوردیم اما در انتخابی المپیک این تیم را بردیم. برابر بحرین در هانگژو با ۱۰ امتیاز بازی را واگذار کردیم اما در انتخابی با ۴ امتیاز شکست خوردیم. این نتایج از هانگژو تا انتخابی المپیک نشان دهنده پیشرفت است. زیرا مدام در بازی و تمرین بودیم و همواره آزمون و خطا در تیم ملی وجود دارد.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال گفت: تیم ملی ژاپن قهرمان آسیا شد. سرمربی این تیم ۹ سال در کنارشان است و حتی این تیم در مقدماتی جهانی هم نیامد و ژاپن یک دوره در المپیک چون میزبان بود شرکت کرد و در بازی های آسیایی چهارم شد و الان قهرمان آسیا شد. پیشرفت با صبوری کردن حاصل می‌شود و اگر صبوری نکنیم پیشرفتی هم حاصل نمی‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha