حیدرپور: هندبال با حفظ وسلین تابوشکنی کرد/به جای انتقاد کمک کنید

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی هندبال ایران گفت: فدراسیون در این مدت سعی کرده تا سرمربی تیم ملی را حفظ کند و این تابو را بشکند. سرمربی تیم ملی طی یک سال یا ۶ ماه، عوض می‌شد اما وسلین تنها سرمربی است که مدت بیشتری مانده است.

به گزارش ایرنا، تیم ملی هندبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک قطر با برتری برابر کویت، قزاقستان و عربستان و شکست مقابل ژاپن و بحرین در رده پنجم این رقابت ها قرار گرفت و سهمیه المپیک را از دست داد.

مسابقات هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از ۲۶ مهر تا ۶ آبان به میزبانی دوحه قطر برگزار شد. در پایان این رقابت‌ها از میان ۱۱ تیم حاضر، ژاپن جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرد.

مجتبی حیدرپور روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره مسابقات انتخابی المپیک قطر، اظهار داشت: سطح مسابقات بالا بود، با این وجود تیم ملی با جوانگرایی و در این مسابقات حضور پیدا کرد. باید شرایط بهتری برای تیم ملی فراهم شود تا در انتخابی جهان وضعیت مطلوب‌تری داشته باشیم. در این رقابت‌ها تیم‌های ژاپن، بحرین و قطر شانس بیشتری برای کسب سهمیه داشتند و سرمایه گذاری بیشتری کرده بودند.

وی افزود: تفاوت بازی‌های آسیایی با انتخابی المپیک خیلی زیاد بود. ما در هانگژو با اختلاف زیادی به ژاپن باختیم اما در انتخابی با این تیم بازی پایاپایی داشتیم و با ۴ یا ۵ امتیاز بازی را واگذار کردیم. شانس بردن بحرین هم داشتیم و متاسفانه تیم ما کمی بی‌تجربه و جوان است و در سال‌های آینده شرایط بهتر می‌شود. در چین به کویت باختیم و در قطر این تیم را بردیم. با عربستان در هانگژو مساوی کردیم و در انتخابی به راحتی این تیم را شکست دادیم. این موضوع نشان می‌دهد که هندبال ایران پیشرفت کرده و جوانان ما می‌توانند با حضور در چنین مسابقاتی روز به روز بهتر شوند و در انتخابی جهانی نیز نمایش بهتری داشته باشند.

کاپیتان تیم ملی هندبال در خصوص اینکه برخی از بازیکنان از بدخلاقی وسلین وویوویچ شاکی بودند، خاطرنشان کرد: وسلین سرمربی تیم ملی است و طبیعی است که عصبانی شود. وقتی بازیکن خطایی می‌کند مربی نمی‌تواند با مهربانی بگوید «عزیزم چرا این کار را کردید». وقتی حرفی هم از روی عصبانیت بزند، عادی است. مربیانی پیش از وویوویچ به ایران آمدند که بداخلاق‌تر از او بودند.

وی ادامه داد: فدراسیون در این مدت سعی کرده تا سرمربی تیم ملی را حفظ کند و این تابو را بشکند. هر سال ما در عرض یکسال یا ۶ ماه، یک سرمربی عوض می‌کردیم، اما وسلین تنها کسی است که مدت بیشتری مانده است. از نکات دیگر این است که رده سنی بازیکنان ما خیلی پایین‌تر از دیگر تیم‌هاست. تیم جوانی را به همراه یک سرمربی مطرح به مسابقات اعزام می‌کنیم و فدراسیون پای این تصمیم خود ایستاده و ریسک کرده است. بسیاری از فدراسیون‌ها دوست ندارند اینگونه عمل کنند اما فدراسیون هندبال قبول کرده و باید تا رسیدن به نتیجه مطلوب تحمل کنند.

حیدرپور ادامه داد: برخی افراد صبر و تحمل ندارند و تا نتیجه نگرفتیم انتقاد می‌کنند. تیم ملی ژاپن پس از هفت سال سرمایه‌گذاری به المپیک رفت. آیا هندبال ایران هفت سال تحمل دارد تا به المپیک برسد. هندبال منتقدانی دارد که دوست‌دار این رشته نیستند و از ورزش چیزی نمی‌دانند. آنها با فشاری که وارد می‌کنند نمی‌گذارند فدراسیون راه خودش را برود. فدراسیون راهی را ترسیم کرده و مدتی طول می‌کشد تا به نتیجه برسد اما به نظر می‌رسد در رشته ما برخی تحمل ندارند.

وی اضافه کرد: وقتی با تیمی جوان به مسابقات می‌رویم باید این ریسک را بپذیریم که به بحرین ببازیم. این همان تیمی است که پس از شکست برابر عربستان و کویت در هانگژو توانست در انتخابی المپیک آنها را شکست دهد. منتقدان فشار را کم کنند و اجازه دهند تا فدراسیون کار خود را انجام دهد. به جای انتقاد اگر کمک کنند شاید زودتر به نتیجه برسیم.

کاپیتان تیم ملی هندبال با اشاره به اینکه در انتخابی جهان، شانس زیادی برای صعود به جمع چهار تیم برتر را داریم، گفت: هرچند این موضوع بستگی به این دارد که چند لژیونر به تیم اضافه شوند تا شرایط ما بهتر از انتخابی المپیک باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha