۶ خانه ورزش روستایی خراسان‌شمالی مجهز شد

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت: نیمه نخست امسال، ۶ خانه ورزش روستایی در سه شهرستان استان با هدف توسعه ورزش روستایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به تجهیزات ورزشی مجهز شد.

ابوالحسن نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این خانه‌های ورزش روستایی در شهرستان های بام و صفی آباد، شیروان و فاروج مجهز شده است.

به گفته وی؛ تجهیز این خانه های ورزش روستایی پیرو تفاهم فدراسیون تیراندازی و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور انجام شده است.

نجفی با اشاره به نقش خانه های ورزش روستایی در افزایش نشاط اجتماعی یادآور شد: اماکن رها شده و غیرفعال نظیر سوله‌ها و انبارهای بدون استفاده با همکاری شوراها و دهیاری ها، پس از مرمت نسبی و تجهیز به امکانات ورزشی، برای بهره گیری نوجوانان و جوانان آماده سازی می شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: اینک توسعه و تجهیز خانه های ورزشی در مناطق روستایی و کم برخوردار استان ادامه دارد تا از این سرپناه امن برای افزایش نشاط اجتماعی و رشد استعدادهای پنهان در روستاها بهره گیری شود.

۲ خانه نشاط در حال ساخت

نجفی با اشاره به ساخت ۲ خانه نشاط در مناطق کم برخوردار خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: این خانه های نشاط به منظور توسعه عدالت ورزشی در مناطق کمتر برخوردار استان در روستای "سنگسار" راز و جرگلان و روستای "جوشقان" اسفراین در حال ساخت است.

وی افزود: برای ساخت این دو خانه نشاط هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۳۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha