امام جمعه شیراز: ساز و کار اجرای نقشه مهندسی فرهنگی تنظیم شود

شیراز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به تنظیم نقشه مهندسی فرهنگی گفت: باید ساز و کارهایی مناسب برای اجرای این سند در سطح ملی و استانی تنظیم شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام، یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی که به شکل ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهور برگزار شد ، افزود: طی یکی دو سال گذشته در این زمینه تلاش هایی شده اما به نظر می‌رسد باید بیش از این کار شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر بحث ملاحظات شورای فرهنگ عمومی در راستانی اجرایی شدن سند است که باید در ذیل برنامه اجرایی دستگاه‌ها بیاید و این نقش سازمان برنامه و بودجه است که پیوست فرهنگی اغلب طرح ها مورد غفلت قرار می گیرد و الزامی برای این قضیه ندارند که باید مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه شیراز: ساز و کار اجرای نقشه مهندسی فرهنگی تنظیم شود

امام جمعه شیراز افزود: الان هیچ تضمینی وجود ندارد که بودجه هایی که در دستگاه‌ها جنبه فرهنگی دارد در جهت نقشه مهندسی فرهنگی هزینه شود و گویی که یک چیز سلیقه‌ای برای مدیران است.

آیت الله دژکام افزود: با کمبود امکانات و اعتباراتی که داریم اگر همین میزان اندک هم سلیقه‌ای هزینه شود به جایی نمی رسیم.

وی ادامه داد: انتظار است که مصرف اعتبارات فرهنگی در راستای مصوبات شورای فرهنگ عمومی و نقشه مهندسی فرهنگی انجام شود و همه دستگاه‌ها نیز به این شکل هماهنگ می شوند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اظهار کرد: خود شورای فرهنگ عمومی هم باید مبلغی به عنوان بودجه برای مصارف شورا یا جهت دهی و جریان سازی فرهنگی در اختیار داشته باشد که دستگاه‌ها و سمن‌ ها را بتواند به نوعی هماهنگ کند.

آیت الله دژکام افزود: در سفر دوم رئیس جمهور و هیات دولت به استان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول اختصاص مبلغی به شورای فرهنگ عمومی استان را داد که امیدواریم با دستور رییس جمهور این مبلغ تخصیص یابد.

وی ادامه داد: باید استان در هزینه کرد و مصرف اعتبارات شورای فرهنگ عمومی مجاز باشد و نوع هزینه کرد را کارشناسان در مرکز تعیین نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha