ساماندهی تبلیغات شهری از مهمترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی قم است

قم - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: مهمترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی قم ساماندهی تبلیغات شهری و بهسازی وضعیت ورودی‌های این استان از منظر فرهنگی بوده‌است.

امیرعلی عموزاده روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ ساماندهی تابلوهای شهری، مبلمان شهری و توسعه فضای سبز و بررسی مسائل فرهنگی شهرک پردیسان نیز از دیگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی بوده‌است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ جلسه شورای فرهنگ عمومی قم با ۴۳ مصوبه برگزار شده ،‌ جهاد تبیین ، نامگذاری اماکن ، توجه هرچه بیشتربه تبلیغات شهری و مهندسی فرهنگی با برش استانی را از جدیدترین مصوبات ذکر کرد.

وی اظهار داشت: درخصوص بحث مهندسی فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی قم دو جلسه ترتیب یافته و پنج کمیته تخصصی فرهنگ و هنر ، امور دینی ،‌ اقتصاد و فرهنگ ،‌تعلیم و تربیت و زنان و خانواده تشکیل شده‌است

عمو زاده در خصوص تاخیر در ثبت روز قم در تقویم نیز گفت: با توجه به اینکه موضوع فوق در جلسه فرهنگ عمومی کشور مطرح و شهرهای دیگر نیز دراین خصوص مطالباتی داشته‌اند، این شورا به احتمال قوی بر اساس اولویت به این موضوع ورود کرده و در حاضر روز اصفهان و بوشهر اعلام شده‌است. قم نیز در نوبت برای تصویب می‌باشد.

وی اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی قم را ۲۸ نفر ذکر کرد و گفت: در حاضر با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ عمومی در این استان ۴۴ نفر به این شورا دعوت و جلسات با حضور آنان برگزار می‌شود.

وی همچنین تعداد جلسات شورای فرهنگ عمومی قم از ابتدای شکل‌گیری تاکنون را ۲۱۶ جلسه ذکر کرد.

عموزاده با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در شهرستان جعفریه و کهک گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۶ جلسه شورای فرهنگ عمومی در این دو شهر با موضوعات مختلف فرهنگی برگزار شده‌است.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش‌های جعفرآباد و کهک به‌ شهرستان ارتقا پیدا کرد.

جعفرآباد از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌است. این شهر با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار نفر با ۲ گویش فارسی‌وترکی قرار دارد.

شهر کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است؛ شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha