۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85281471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آمارگیری از دامداری‌های استان اردبیل آغاز شد

اردبیل-ایرنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از آغاز طرح آمارگیری از دامداری‌های این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل موسی عبادی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این آمارگیری به صورت نمونه‌گیری از ۱۰ آبان ماه لغایت ۱۵ آذرماه در سطح ۱۴۱ آبادی و شهر نمونه در سراسر استان و با مراجعه به تعدادی از بهره‌برداران دارای فعالیت دامداری اجرا خواهد شد.

وی هدف از آمارگیری را گردآوری آمار و اطلاعات تفصیلی مورد نیاز برای برنامه‌ریزی در این بخش اعلام کرد و گفت: این آمارگیری با استفاده از چارچوب سرشماری کشاورزی ١٣٩٣ به اجرا درخواهد آمد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در این آمارگیری، اطلاعاتی در مورد تعداد انواع دام شامل گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو و گوساله، گاومیش و بچه گاومیش و شتر و بچه شتر، تعداد دام پروار شده، میزان تولید شیر، مقدار تولید گوشت، تعداد دام به دنیا آمده، میزان مصرف علوفه، دریافتی‌ها، پرداختی‌ها و سرمایه‌گذاری ویژه حساب‌های اقتصادی، گردآوری می‌شود.

عبادی ادامه داد: در همین زمینه کلاس آموزشی طرح آمارگیری از دامداری‌های استان با حضور ماموران آمارگیر در روزهای هفت لغایت هشت آبان ماه جاری به صورت حضوری برگزار شد.

وی از عموم خانوارها و بهره برداران و دامداران استان که به عنوان نمونه انتخاب شدهاند، خواست؛ در اجرای این طرح با ماموران سرشماری همکاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha