۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85275366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون راس دام در استان اردبیل علیه تب برفکی واکسینه شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به آمار بالای واکسیناسیون دامی در جامعه عشایر این استان از نظر تحت پوشش قرار دادن بالای جمعیت دامی گفت: واکسیناسیون یک میلیون راس دام سنگین و سبک علیه بیماری مهم و استراتزیک تب برفکی در سه ماه گذشته موید این موضوع است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دامپزشکی اردبیل ، مهدی فیضی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل امور عشایری استان اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای ما در حوزه پیشگیری از بیماری‌های دامی انجام واکسیناسیون بر اساس جدول زمان‌بندی شده علیه بیماری‌های مختلف در جمعیت دامی عشایر استان است آمادگی اجرای برنامه‌های مشترک با امور عشایری استان را داریم.

وی بر لزوم توسعه تعاملات بین‌بخشی در راستای اهداف و رسالت مشترک با انجام کار تخصصی و کارشناسی تاکید کرد و افزود: دامپزشکی و امور عشایری استان برای هدف مشترک ارائه خدمت به جامعه هدف دامداران و عشایر منطقه تلاش می‌کنند و می‌توان با افزایش ارتباطات بین‌بخشی ، هم‌افزایی و همسویی با برنامه‌ریزی مدون و کارشناسانه و جهت دهی به مسیر خدمت با تاثیرگذاری بیشتری در خدمت عشایر به‌عنوان محروم‌ترین و آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همچنین به ظرفیت، پتانسیل و توانمندی بالای بسیج سازندگی در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه کاری خود به عنوان ۲ دستگاه خدمات‌رسان به جامعه عشایری می‌توانیم از این ظرفیت بزرگ و خدمات‌رسان بهره‌مند شویم.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل نیز در این نشست فعالیت‌های دامپزشکی در حوزه پیشگیری از بیماری‌های دامی در جمعیت دامی عشایر بر هم‌افزایی بیشتر بین ۲ اداره کل تاکید کرد.

حاتم طهماس‌پور افزود: با توجه به زمینه‌های همکاری مشترک بین دامپزشکی و امور عشایری می‌توانیم با تعمیق روابط و تعامل بین‌بخشی خدمات تاثیرگذارتری به این قشر زحمت کش که از پایه‌های اصلی اقتصادی و تولیدی هستند ، ارائه کنیم.

همکاری در جشنواره‌های امور عشایری ، بالا بردن پوشش واکسیناسیون در دام‌های عشایر منطقه، تسهیل‌گری در حوزه بازارگاه‌ها و دریافت شناسه یکتا برای تهیه نهاده‌های دامی، الزام استقرار مسئولان فنی و بهداشتی در شرکت‌ها و انبارهای خرید و فروش نهاده‌های دامی و افزایش بیش از پیش همکاری‌های بین بخشی در حوزه‌های کاری مشترک از مهم‌ترین محورهای بحث و تبادل نظر بین مدیران ۲ دستگاه بود.

استان اردبیل با وجود بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری در صنعت دامداری، رتبه هفتم در پرورش گوسفند و گاو بومی، رتبه سوم در پرورش گاومیش، رتبه ۱۵ کشوری در پرورش گاو اصیل دورگ، همچنین ۵۷۳ واحد پرورش صنعتی طیور دارد و میانگین کشتار روزانه گوشت مرغ در این استان به نزدیک ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha