جنگ نیابتی غرب در اوکراین تاکتیک‌های جنگی «شکست‌خورده» ناتو را آشکار کرد

تهران-ایرنا- خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه در مطلبی نگاهی به چالش‌های ضدحمله کی‌یف داشته و می‌نویسد: درگیری اوکراین نه تنها به طور چشم‌گیری نشان داد که جنگ جهان امروز تغییر کرده است، بلکه شکست کامل تاکتیک‌های جنگی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در مواجهه با این شرایط جدید نیز آشکار کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این رسانه روسی با اشاره به گزارش نشریه آمریکایی «۱۹FortyFive» نوشت: درحالی که اوکراین نیروهای خود را علیه روسیه اعزام می‌کند و تلفات انسانی فراوانی را متحمل می‌شود، نتوانسته وضعیت «ضدحمله نافرجام» خود را با وجود تسلیحات انبوهی که از ناتو دریافت کرده است، تغییر دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: حامیان کی‌یف در ناتو بیشتر از پیش خشمگین شده‌اند که چگونه ضدحمله اوکراین با وجود میلیاردها تسلیحاتی که به طور مداوم به آنجا فرستاده می‌شود، نتیجه نداده است.

علاوه بر این، هواپیماهای بدون سرنشین [پهپاد] روسیه، به طور انبوه تجهیزات نظامی اوکراین را هدف قرار داده است.

این نشریه با اشاره به نظرات کارشناسی سربازان با تجربه ارتش ایالات متحده نوشت: از سوی دیگر تعلیم نیروهای اوکراینی توسط ناتو، نتوانست «اصول جنگ پهپادهای مدرن را پوشش دهد».

نویسنده این مطلب در ادامه عنوان کرده است: درنتیجه، [تاکتیک] حمله‌های ائتلاف [ناتو] بر اساس مانور تسلیحات ترکیبی از جمله تانک‌ها و خودروهای جنگی پیاده نظام (IFV) به خطوط دفاعی نفوذ می‌کنند، با پشتیبانی مجموعه‌ای از توپخانه و نیروی هوایی، برای اوکراین کارساز نشد.

تلاش کی‌یف برای حمله با استفاده از واحدهای زرهی بزرگ، منجر به خسارات سنگین شد. همچنین نیروهای مسلح اوکراین با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند.

بر پایه این گزارش، اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) تحت حکومت نظامی است و مردان بین ۱۸ تا ۶۰ سال از خروج از کشور منع شده‌اند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

آمریکا و کشورهای غربی تاکنون در پاسخ به حمله روسیه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha