تاکید دوباره نخست وزیر عراق بر موضع قاطع بغداد در حمایت از مردم فلسطین

بغداد- ایرنا- نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر موضع پایدار و قاطع این کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با هرگونه حمله به غزه و ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان آن تاکید کرد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد شیاع السودانی در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در بغداد بار دیگر بر موضع صریح و اصولی عراق در رد حمله رژیم صهیونیستی به غزه و لزوم آتش بس فوری و بازکردن گذرگاه ها برای جلوگیری از بدتر شدن فاجعه انسانی در این منطقه تاکید کرد.

در بیانیه دفتر نخست وزیر عراق آمده است: محمد شیاع السودانی عصر امروز (یکشنبه) آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا را به حضور پذیرفت.

در این دیدار تحولات حوادث در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم مهار بحران و عدم گسترش آن تاکید و همچنین وضعیت وخیم انسانی مردم فلسطین بررسی شد.

همچنین در دیدار شیاع السودانی و بلینکن بر اهمیت هماهنگی و کار برای ارسال مواد غذایی، آب، لوازم و امکانات پزشکی و سایر کمک‌های مورد نیاز به منظور رفع نیازهای انسان دوستانه مردم غزه تاکید شد.

نخست وزیر عراق در این دیدار بار دیگر بر موضع صریح و اصولی عراق مبنی بر رد حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لزوم آتش بس فوری و گشایش گذرگاه‌ها برای جلوگیری از افزایش فاجعه انسانی که جان غیرنظامیان، زنان و کودکان را گرفته است، تاکید کرد.

شیاع السودانی همچنین لزوم مسئولیت جامعه جهانی در قبال جلوگیری از قتل عام روزانه توسط نظایان رژیم اسرائیل علیه زنان و کودکان بی گناه و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها و ادامه رویکرد افزایش تنش و پاکسازی قومی علیه مردم فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس گزارش دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، بلینکن نیز با اشاره به تمایل دولت آمریکا برای ادامه همکاری و هماهنگی دوجانبه با بغداد به منظور تقویت ثبات منطقه‌ای و بین المللی، بر تلاش‌های واشنگتن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه تاکید کرد.

بلینکن وزیر خارجه آمریکا در میان اعتراضات مردم و گروه‌های سیاسی عراق عصر یکشنبه در سفری چند ساعته به منظور دیدار و گفت وگو با شیاع السودانی نخست وزیر این کشور وارد بغداد شد.

وی پس از این دیدار در اظهاراتی از گروه‌های مقاومت عراق خواست که پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی در منطقه را هدف قرار ندهند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: واشنگتن پیام بسیار واضحی را برای کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند ارسال کرده است که این کار را انجام ندهید.

وی تاکید کرد: ما خواهان هیچ گونه رویارویی با ایران نیستیم اما همه اقدامات را برای محافظت از نیروها و شهروندان خود انجام خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha