۲۸۰ میلیارد ریال برای توسعه ارتباطات رادیویی بشاگرد اختصاص یافت

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ارتباطات رادیویی شهرستان بشاگرد در شرق این استان اختصاص یافت.

احد قویدل‌فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ برای ایجاد راه دسترسی و برق و ۱۸۰ میلیارد ریال نیز برای احداث چهار ایستگاه رادیویی چهار روستاست که در سفر ۱۰ روز قبل مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات روستایی به شهرستان بشاگرد تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: ایجاد مسیرهای دسترسی در شهرستان بشاگرد باتوجه به وضعیت جغرافیایی آن به قله‌ها هزینه بالایی دارد و همزمان نیز باید نسبت به رساندن برق به ایستگاه‌های رادیویی اقدام شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان اظهار کرد: اپراتور متولی احداث این ایستگاه‌ها، فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر این ایستگاه‌ها به بهره‌برداری رسیده و در بهبود ارتباطات مردم آن شهرستان اثرگذار باشد.

شهرستان کوهستانی بشاگرد در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده و به عنوان نماد محرومیت در کشور شناخته می‌شده و یکی از مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار است.

‏بشاگرد در آن زمان دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت بوده که بیشتر افراد آن تحت پوشش کمیته امداد قرار داشتند.

‏شهرستان بشاگرد بینِ استان‌های هرمزگان و کرمان و سیستان وبلوچستان محصور بوده و با مساحت ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و در فاصله ۲۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و شامل ۲ شهر (گوهران و سردشت) و سه بخش (مرکزی، گوهران، گافر و پارمون) بوده که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای حدود ۴۵ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha