دولت سیزدهم عزم جدی در معرفی پتانسیل‌های شهرستان‌ها به خارج از کشور دارد

ساوه - ایرنا - دستیار ویژه وزیر امور خارجه و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: بعد از تشکیل دولت سیزدهم نگاه‌ها به سمت معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان‌ها و استان به خارج از کشور به صورت کار ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، عبدالله سهرابی روز دوشنبه در جشنواره ملی انار ساوه با بیان اینکه در این راستا راه‌اندازی نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در استان‌ها تسریع شده است، افزود: در آینده نزدیک با راه اندازی نماینده این وزارتخانه در اراک تعداد این نمایندگی ها در کشور به ۳۰ مورد می رسد.

وی افزود: شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت هماهنگی دستگاه های اجرایی برای معرفی پتانسیل‌های استان ها و شهرستان‌های استان در خارج از کشور با همکاری وزارت امور خارجه و ایرانیان مقیم خارج از کشور برای جذب سرمایه‌گذاری در استان خود دنبال می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه در این راستا توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی در خارج از کشور نیز توسط این وزارتخانه در قالب رویدادهای فرهنگی انجام می شود افزود: برای انار نیز با به عنوان گام اول با مشارکت یک صادر کننده و چند تن از ایرانیان مقیم آلمان اقداماتی برای توسعه صادرات این محصول انجام می شود.

افزایش هم افزایی دولت و مجلس برای ارز آوری بخش کشاورزی مهمترین اولویت است

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم گفت: بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین بخش خصوصی کشور است که تقویت هم افزایی دولت و مجلس برای ارزآوری از این مسیر مهمترین اولویت ۲ قوه است.

محمد جواد عسگری افزود: در این راستا به دنبال آن هستیم زیرساخت‌ها را برای هموار شدن تولید محصول سالم و ارگانیک و در نهایت افزایش ارزآوری و صادرات فراهم کنیم.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در این راستا مکاتبات مختلفی با رئیس جمهور داشته باشیم.

دومین جشنواره ملی انار با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مرکز تحقیقات آموزش و تحقیق وزارت جهاد کشاورزی در مسجد تاریخی جامع ساوه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha