وزیر ورزش: مقوله قهرمانی یک روند ۸ ساله است؛ استعدادیابی اهمیت زیادی دارد

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: مقوله قهرمانی یک روند هشت ساله است و در این راستا نیاز به شناسایی و پرورش استعدادها داریم تا در عرصه‌های بین‌المللی به موفقیت‌های بیشتری برسیم.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو که در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ابتدا به شهردار کلان‌شهر تهران و همکارانش خدا قوت می‌گویم که مراسم تجلیل را به زیبایی برگزار کردند. مطمئنا برگزاری اینگونه مراسم‌ها، به تقویت ورزش قهرمانی کمک خواهد کرد. شهردار قول داد چنین مراسمی برای مدال‌آوران پاراآسیایی هم برگزار شود.

وی در مورد بحث اشتغال قهرمانان که همواره وجود دارد، توضیح داد: بحث شغل ورزشکاران همیشه مورد سوال بوده و طبق قانون ما وظیفه داریم شرایط شغلی قهرمانان را با توجه به مقام‌هایی که کسب می‌کنند، فراهم کنیم. چند ایراد اساسی در این راستا وجود دارد و این شغل‌ها باید بلاتصدی باشد، اما در دستگاه‌هایی که ورزشکاران می‌توانند استخدام شوند، شغل‌های بلاتصدی کم است.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: به همین دلیل همین امروز طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور از او خواستیم تا این مساله در کمیسیون مربوط مطرح و در هئیت وزیران اصلاح شود. همچنین ورزشکاران جانباز درخواستی برای استخدام فرزندانشان دارند که می‌خواهیم این مساله و شرایط جذب خود قهرمانان جانباز را هم فراهم سازیم.

هاشمی در مورد حمایت از قهرمانان، گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی علاوه بر شرایط شغلی، مراسم‌های زیادی برگزار می‌کند تا از ورزشکاران حمایت شود. همچنین با وزارت راه و شهرسازی تفاهم کردیم تا قهرمانان را برای مسکن و اختصاص زمین به استان‌های مختلف معرفی کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های وزارتخانه برای افزایش مدال‌آوری در رویدادهای بزرگ، گفت: اصل موضوع مدال‌آوری در کوتاه‌مدت شدنی نیست و بایستی استعدادیابی لازم در محلات و مدارس صورت گرفته و نفرات شناسایی شده و پرورش یابند و به جامعه قهرمانی معرفی شوند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ورزشکار برای موفقیت به یک پروسه هشت ساله نیاز دارد که فدراسیون‌ها، هیئت‌های ورزشی، شهرداری‌ها و آموزش و پرورش ما همگی در این راستا فعال هستند و دست به دست هم خواهند داد تا به مدال‌آوری بیشتر در عرصه‌های مختلف امیدوار باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha