۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85283268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از پنج هزار تُن کود شیمیایی در مهاباد توزیع شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: پنج هزار و ۶۲۰ تُن کود شیمیایی به منظور کشت پاییزی در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

صلاح الدین حق‌گو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان چهار هزار و ۴۷۰ تن کود ازت، یک هزار و ۵۰ تن فسفات و ۱۰۰ تن هم پتاسیم بوده که توسط کارگزاری های مجاز توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ۲ هزار تن بذر گواهی شده از نوع صدرا، باران و واران برای مزارع گندم دیم و پیشگام و میهن هم برای مزارع گندم آبی در اختیار گندمکاران قرار گرفته است.

بیش از پنج هزار تُن کود شیمیایی در مهاباد توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اضافه کرد: امسال براساس ابلاغیه الگوی کشت، چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به گندم آبی و ۴۴ هزار هکتار به گندم دیم اختصاص یافته و تاکنون چهار هکتار جو دیم و ۶۷۰ هتکار نیز جو آبی کشت شده است.

حق‌گو بیان کرد: کشت پاییزه غلات (گندم و جو) هر سال از اوایل مهرماه شروع می‌شود که هم اکنون ۸۵ درصد مزارع آبی و ۹۵ درصد مزارع دیم کشت شده است.

وی با بیان اینکه مقدار بذر مصرفی در مزارع دیم و آبی متفاوت است، اظهار کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی برای مزارع دیم ۱۶۰ تا ۱۷۰ کیلوگرم و برای مزارع آبی هم بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم بذر تعیین کردند.

به گزارش ایرنا، کشت پاییزه گندم در مهاباد هر سال از مهرماه آغاز و تا آخر آبان تداوم دارد، اما برخی از کشاورزان که منبع آبی مناسبی دارند، کشت پاییزه را قبل از شروع فصل بارش‌ها انجام داده و مزارع خود را با آبیاری سبز می‌کنند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha