۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85283281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد کشاورزی همدان ۷۰۰ حکم تخریب تغییر کاربری غیر مجاز را اجرا کند

همدان - ایرنا- دادستان همدان گفت: وجود نزدیک به ۷۰۰ حکم اجرا نشده تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی در استان قابل قبول نیست و باید هرچه سریعتر جهاد کشاورزی برنامه زمان بندی تخریب و قلع و قمع را به این دادسرا اعلام کند.

به گزارش سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلااب مرکز استان همدان، حسن خانجانی موقر در نشست بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه اراضی باغی و کشاورزی گفت: متاسفانه با وجود احکام صادره برای تخریب این گونه ساخت و سازها اراده جدی را در این زمینه شاهد نیستیم.

دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان اینکه برنامه خاصی برای ساخت و سازها های غیر مجاز وجود ندارد، عنوان کرد: اگر برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی، جزو اولویت ها بود به طور قطع دست کم تجهیزات لازم در اختیار استان برای مبارزه با زمین خواری قرار گذاشته می شد.

این مسوول قضایی از وجود نزدیک به ۷۰۰ حکم تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: این رقم احکام اجرا نشده، به هیچ عنوان قابل قبول و شایسته نیست و باید هرچه سریعتر سازمان جهاد کشاورزی استان برنامه زمان بندی تخریب را به این دادسرا اعلام کند.

به گزارش ایرنا، استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

رشد قیمت زمین موجب شده تا برخی دلالان و سودجویان با فعالیت های غیرقانونی به تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی در استان همدان اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha