۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85283318
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران: ایستگاه مترو پرند در مراحل پایانی/ساخت متروی پردیس در اولویت

شهرری - ایرنا - استاندار تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت مترو پرند گفت: ایستگاه مترو پرند به زودی آغاز به کار می‌کند و ساخت متروی پردیس در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ‌رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری روز سه شنبه در مورد وضعیت متروی پرند با بیان اینکه ایستگاه پرند مراحل پایانی کار را طی می کند، اظهار داشت: در حوزه‌های انتقال و تاسیسات مرتبط با برق مشکلاتی پیش آمده که مجری و پیمانکار این طرح به زمانبندی جدیدی رسیدند که احتمالا به پایان رسیده باشد.

وی ادامه داد: به زودی باید متروی پرند زیر بار نقل و انتقال مسافر برود و امیدواریم که این اقدام هرچه زودتر صورت بپذیرد، زیرا این پروژه بیشتر از ۹۶ تا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار تهران در مورد وضعیت نامناسب حمل‌ونقل بین شهری شهروندان پردیسی و نیاز به احداث هرچه سریعتر متروی تهران _ پردیس، عنوان کرد: نیاز اصلی و از عوامل توزیع جمعیت در سطح، حمل و نقل است و قطع به یقین برای مردمی که در شهرستان پردیس زندگی می کنند و کارشان در تهران است، باید ابزار و لوازم لازم حمل و نقل به صورت عمومی فراهم شود.

فخاری افزود: به هر میزان که می توانیم باید در این حوزه کار کنیم تا از ترددهای غیرضروری در جاده‌های بین‌شهری کم کنیم و در بحث متروی تهران_پردیس از گذشته برنامه‌ای دراز مدت وجود داشته و طی پیش مطالعات اولیه مقرر بود این خط از تهران به پردیس و سپس تا دماوند نیز ادامه داشته باشد.

این مسئول گفت: این پروژه هم اکنون در مرحله مطالعاتی است که طبیعتا به لحاظ موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی منطقه پروژه‌ای قابل تامل است که باید مهندسین در حوزه‌های مختلف بررسی‌ها و مطالعات لازم را انجام بدهند، مرحله دوم تامین منابع مالی است که این ۲ مورد بسیار مهم بوده اما در حوزه اول کار در مراحل میانی و مطالعات اولیه انجام و مسیریابی‌ها مشخص شده و در ادامه بحث‌های فنی، ضرایب، مشخصات فنی، همچنین انتقال خطوط باقی مانده است.

استاندار تهران با بیان اینکه در این پروژه، مترو باید از زیر و سطح زمین و در بسیاری از نقاط به وسیله پل‌های بسیار بزرگ عبور کند که در صورت پایان این مطالعات مباحث تامین مالی آن نیز توسط دولت در دستور کار قرار دارد، افزود: متروی تهران _ پردیس به عنوان یک ابزار مهم حمل و نقل برای شرق استان تهران در اولویت قرار دارد و از نظر ما نیز این موضوع و در ادامه پردیس به دماوند در اولویت است.

وی تاکید کرد: پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا به محض اتمام مطالعات کار به سرعت انجام شود.

فخاری یادآور شد: برخی پیمانکاران پروژه متروی تهران _ پردیس مشخص شده‌اند تا با چه ظرفیت و دستگاه‌هایی شروع به کار کنند.

گزارش ایرنا حاکی است، شهر جدید پرند در ۳۵ کیلومتری غرب تهران و در حاشیه اتوبان ساوه واقع شده است و در حال حاضر حدود ۲۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بر اساس آمارها روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین پرند و تهران در رفت و آمد هستند و با این اوصاف تکمیل و بهره‌برداری از خط مترو فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر جدید پرند، می‌تواند دغدغه‌های حمل و نقلی بخش قابل توجهی از هموطنان را برطرف سازد.

مطالعات و نیز بخشی از عملیات اجرایی پروژه خط مترو تهران - پرند نیز در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و سال ۱۳۹۱ کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد.

بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha