صرفه جویی چند میلیاردی با بهره‌برداری از مترو پرند/عزم دولت در توسعه حمل و نقل عمومی

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: با بهره‌برداری از خط مترو پرند، علاوه بر صرفه‌جویی چند میلیاردی در بخش سوخت و وقت مردم، نقش مهمی در کاهش تصادفات رانندگی دارد و ثمرات زیادی نیز برای مسافران این خط ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا از شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، محسن هرمزی روز چهارشنبه با بیان اینکه خط مترو پرند آماده افتتاح است، افزود: اکنون روزانه جمعیتی بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر برای رتق و فتق امور جاری خود بین تهران و پرند تردد می‌کنند که این جریان عبور و مرور، بیشتر با وسایل نقلیه شخصی یا تاکسی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: عادت مسافران فعلی این مسیر، از ۲ منظر قابل نقد و بررسی است یکی آمار تصادفات جاده‌ای در آزاد راه تهران - ساوه که مسیر تردد پرند تا تهران و بالعکس است و دیگری هزینه‌ای که این تعداد مسافر طی هر روز متحمل می‌شوند.

صرفه جویی چند میلیاردی با بهره‌برداری از مترو پرند/عزم دولت در توسعه حمل و نقل عمومی

به گفته وی، به لحاظ میزان تصادفات و آسیب‌های جرحی یا فوتی، نگاهی به آمار مصدومان و جان باختگان آزاد راه تهران - ساوه که در برخی سال‌ها به ۵۸ فوتی و صدها مصدوم رسیده است خود گویای نکات هشدار دهنده است که با افزایش استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی، نه تنها بار ترافیک این معبر پرتردد بین شهری کاهش خواهد یافت بلکه آمار تصادفات حمل و نقلی نیز به تبع تقلیل پیدا می‌کند.

هرمزی ادامه داد: از حیث هزینه‌ای که روزانه هر فرد برای تردد بین این ۲ شهر صرف می‌کند، برآورهای مستند حکایت از آن دارد که بر حسب مسیر انتخابی و نوع وسیله کرایه شده، بین ۷۰۰ هزار ریال تا حتی یک میلیون ریال برای رفت و آمد در مسیر مذکور باید خرج شود تا شهروندان به امور جاری خود برسند.

پیش بینی تردد روزانه ۱۳ تا ۱۵ هزار مسافر با مترو پرند

وی یادآور شد: کافیست با یک حساب سرانگشتی و با این فرض که در بدو شروع فعالیت ایستگاه مترو پرند، بین ۱۳ تا ۱۵ هزار نفر در هر روز از این وسیله حمل و نقلی استفاده کنند به رقم صرفه‌جویی صورت گرفته در هزینه‌های روزانه مسافران مربوطه دست پیدا کنیم.

صرفه جویی چند میلیاردی با بهره‌برداری از مترو پرند/عزم دولت در توسعه حمل و نقل عمومی

هرمزی اضافه کرد: در واقع می‌توان گفت با شروع بهره‌برداری از این خط مترو، در مجموع روزانه حداقل ۱۰ میلیارد ریال کمتر از جیب کل مسافران تهران - پرند هزینه می‌شود که همین مقدار پول می تواند برخی نیازها و مایحتاج ضروری آنان را پوشش دهد با این تعابیر می‌توان نخستین و بدیهی‌ ترین تاثیرات و کارکرد راه‌اندازی خط مترو پرند را متوجه شد و علت اصرار شهروندان صبور پرند در افتتاح هرچه سریعتر آن را درک کرد.

مترو پرند بزودی افتتاح می‌شود

به گزارش ایرنا، شهردار تهران نیز روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: متروی پرند در اولین فرصت افتتاح و زمان آن اعلام می‌شود.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه شهرداری با کمک دولت در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه مترو عزم جدی دارد، تاکید کرد: این مترو در اولین فرصت افتتاح می‌شود و ما امروز در هیات دولت زمان افتتاح مترو پرند را بسته‌ایم؛ اجازه بدهید زمان افتتاح را مسوولان اعلام کنند.

صرفه جویی چند میلیاردی با بهره‌برداری از مترو پرند/عزم دولت در توسعه حمل و نقل عمومی

در صورت افتتاح خط مترو پرند ظرفیت جابه‌جایی مسافران شهرهای جدید پرند، اسلام‌شهر، رباط‌کریم و روستاهای مسیر به تهران و برعکس بیش از ۱۳ هزار نفر است.

مسیر توسعه جنوبی خط یک مترو تهران بعد از ایستگاه «شاهد» در انتهای خط یک (ایستگاه ماقبل ایستگاه حرم مطهر) شروع شده و شامل ایستگاه‌های «شهر آفتاب»، «فرودگاه امام خمینی شماره یک»، «فرودگاه امام خمینی شماره ۲» و «پرند» است.

ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک است که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل‌و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است که به‌جز حمل‌و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha