پلیس راهور تهران با تخلفات ساکن و مُخل تردد در معابر برخورد جدی دارد

تهران بزرگ - ایرنا - معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران پلیس راهور در برخورد با تخلفات ساکن و مخل تردد در معابر، جدی هستند، گفت: با توجه به اینکه لازمه زندگی اجتماعی، احترام گذاشتن به حقوق دیگران است این حقوق در رانندگی با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بروز و ظهور پیدا می‌کند که نظم در جامعه را بدنبال دارد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی روز سه‌شنبه اظهار کرد: تخلفات ساکن از جمله تخلفاتی هستند که برابر ماده ۱۶۳ آیین نامه تعریفی برای آن وجود دارد و شامل تخلف در محل‌های ممنوع که با تابلو مشخص شده و تخلف در پیاده‌روها، لاین‌های عبوری و پارک دوبله است.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تخلف داخل تونل‌ها و محل‌هایی که دید کافی ندارند، توقف در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، تخلفات حریم تقاطع‌ها، سر پیچ‌ها و محل‌هایی که محدودیت دید وجود دارد نیز از جمله مصادیق تخلفات ساکن هستند.

سرهنگ بهرام آبادی ادامه داد: موارد و تخلفات این چنینی قطعا باعث کندی حرکت می‌شود و ماموران پلیس راهور در اجرای نظم بخشی به معابر شهر تهران و برخورد با این تخلفات حساس بوده و نسبت به اعمال قانون برابر قوانین و مقررات اقدام خواهند کرد.

پلیس راهور تهران با تخلفات ساکن و مُخل تردد در معابر برخورد جدی دارد

اعمال قانون روزانه سه هزار دستگاه خودرو بخاطر پارک در پیاده‌رو

وی همچنین از اعمال قانون روزانه سه هزار دستگاه خودرو که در پیاده‌روها پارک کرده و متوقف هستند از سوی ماموران پلیس راهور پایتخت خبر داد و گفت: البته تخلف پارک در پیاده‌رو در یک هفته اخیر رو به کاهش بوده است.

سرهنگ بهرام آبادی با بیان اینکه توقف خودروها در پیاده‌رو باعث تصادف عابرین در سطح سواره رو می‌شود، اظهار کرد: اعمال قانون علیه خودروهایی پارک شده در پیاده رو با اجرای طرح تشدید برخورد با این تخلف در سطح معابر شهر تهران در دستور کار پلیس راهور است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح افزود: تردد عابرین پیاده در پیاده‌روها به جهت تامین ایمنی آنان از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که برخی از این افراد جانبازان، معلولین، افراد مسن و کودکان هستند و اگر پیاده‌رو توسط خودروها و یا هر مانع دیگری اشغال شده باشد قطعا این افراد ناچار هستند از سطح سواره رو عبور کنند که کار خطرناکی است.

سرهنگ بهرام آبادی ادامه داد: عبور عابرین از سطح سواره رو بدلیل اشغال فضای پیاده‌رو توسط خودروها می‌تواند خطرات زیادی برای آنان در پی داشته باشد به همین دلیل پلیس طرح تشدید برخورد با تخلفات پارک و توقف در پیاده روهای شهر تهران را از هفته گذشته آغاز کرده است.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: بعد از یک هفته اجرای این طرح، شاهد کاهش بخشی از این تخلف در تهران هستیم و امیدواریم همه رانندگان و کسبه اهمیت این موضوع را بدانند و به قوانین و مقررات احترام گذاشته و در داخل پیاده رو که محل تردد عابرین پیاده است، پارک نکرده و مانعی ایجاد نکنند.

وی یادآور شد: قبل از اجرای این طرح اطلاع رسانی‌های لازم در محل‌هایی که تخلف پارک در پیاده‌رو زیاد بود با نصب بروشور و بنر انجام شد و در واقع هشدارهای لازم به افرادی که این موضوع را رعایت نمی‌کنند از سوی پلیس داده شد.

سرهنگ بهرام آبادی اضافه کرد: اگر رانندگانی باشند که این تخلف را تکرار کنند قطعا خودروی آنان با جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha