سفارش پیشکسوت قرآنی به قاریان+ صوت

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبر: 85283724
سفارش پیشکسوت قرآنی به قاریان+ صوت

تهران- ایرنا- استاد و پیشکسوت قرآنی از قاریان کلام الهی خواست تا اگر برای تلاوت قرآن به مجلسی دعوت شدند، هیچگاه درخواست وجهی نکنند ولی اگر دعوت‌کنندگان، مبلغی را تقدیم کردند، آن پول را برای برکت در زندگی قبول کنند. 

سیدمحسن موسوی بلده در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا، اظهار داشت: اگر از یک قاری قرآن برای تلاوت در مراسمی دعوت کردند، نباید بگوید که اینقدر پول می گیرد و به قول معروف نباید طی کند. در واقع اگر به او پولی ندادند، باید خوشحال شود ولی اگر خودشان پولی به او دادند، هر مبلغی بود، برای برکت زندگی بگیرد ولی نباید آن را بشمرد و بهتر است نداند که چقدر به او داده اند. چون در آن صورت ممکن است آن هدیه را با سایر برنامه ها مقایسه کند که فلان برنامه کمتر یا بیشتر داده اند و شاید دیگر به آن مراسمی که پول کمتری داده اند؛ نرود.

وی افزود: قاری قرآن توجه داشته باشد تا اگر در برنامه‌ای به او مبلغی دادند، به درگاه الهی بگوید؛ خدایا اینقدر به من دادند و بقیه آن را از خودت می‌خواهم. یقینا خدا هم به شکلی دیگر برای او جبران خواهد کرد ولی اگر هیچ مبلغی ندادند، همه آن را از خدا بخواهد. لذا قاریان قرآن هیچ‌وقت مبلغی را برای تلاوت قرآن در برنامه‌ها تعیین نکنند.

موسوی بلده اضافه کرد: بر اساس برخی روایات در زمان حکومت اسلامی، قاریان قرآن سهمی از بیت المال داشتند تا مبادا دست خود را جلوی مردم دراز کنند. البته باید به قاری قرآن هم حق داد که توقع داشته باشد زندگی اش به گونه ای تامین شود. بنا بر این جامعه، خواه حکومت و خواه توده مردم باید به فکر قاری هم باشند. البته قاری قرآن هم نباید ارتزاق خود را از این راه تامین کند.

سفارش پیشکسوت قرآنی به قاریان قرآن کریم + صوت
سیدمحسن موسوی بلده - قاری پیشکسوت قرآن

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha