مردم هشدارهای امدادی را جدی بگیرند/ امدادرسانی به ۱۳۳۹ نفر در هفته گذشته

تهران - ایرنا- رئیس سازمان امداد نجات با اشاره به امدادرسانی ۱۳۳۹ نفر در هفته گذشته، گفت: مردم هشدارهای امدادی را به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و حوادث ناگوار جدی بگیرند.

بابک محمودی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع سیلاب در ۱۱ استان کشور از تاریخ ۱۱ تا ۱۶ آبان افزود: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور این سازمان آمادگی کافی برای امدادرسانی به این استان ها را داشت.

وی با بیان اینکه استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد درگیر سیلاب شده بودند، اظهارداشت: در این مدت به ۶۵۰ نفر امدادرسانی و ۵۵ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی ادامه داد: در این مدت ۴۵ نفر اسکان اضطراری شدند و ۷۳ واحد منزل مسکونی که دچار آب گرفتگی شده بودند تخلیه آب شد.

وی با اعلام اینکه هنوز امدادرسانی در شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد، گفت: از مردم می‌خواهیم به هشدارهای سازمان امداد نجات هلال احمر توجه کنند و از اتراق در کنار رودخانه‌ها در پایان هفته‌ها و همچنین جنگلنوردی در جنگل های دچار سیل شده، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۱۳۳۹ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد، ۳۲۸ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال و ۲۳۹ مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی را دریافت کردند.

طی این مدت، ۵۳۵ نفر آسیب‌دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند. بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های اصفهان، مازندران و فارس با انجام به ترتیب، ۶۶، ۴۹ و ۳۶ عملیات بوده است.

طی هفته گذشته ۴۲۷ مورد عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای در محورهای برون‌شهری کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده که منجر به انتقال ۲۴۴ مصدوم به مراکز درمانی، درمان ۷۸ مصدوم در محل حادثه و رهاسازی ۷۵ مصدوم محبوس شده در خودرو طی ۷۴ عملیات نجات فنی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha