۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۱۶
کد خبر: 85284013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نواحی شمالی استان سمنان در ۲ روز آینده بارانی است

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی طی ۲ روز آینده در ارتفاعات شمالی، شمال شرقی و نواحی کوهستانی استان، هشدار نارنجی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج مصطفوی روز سه‌شنبه به رسانه ها افزود: فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمالی و شمال شرقی استان سمنان و بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید در نواحی سردسیر، بارش پراکنده برف و احتمال کولاک، مه آلودگی از اواخر وقت امشب تا فردا تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: هشدار نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان سمنان را مربوط به شرایط نامساعد جوی مربوط به سه‌شنبه و با شدت بیشتر در روز چهارشنبه هفدهم آبان ماه است.

وی بیان کرد: احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب نقطه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، مه‌گرفتگی، کاهش دید و احتمال خسارات ناشی از وزش باد ، اختلال در سفرهای بین شهری و گذرگاه های کوهستانی، احتمال ریزش کوه و سازه‌های موقت و شکستن درختان، در این مدت وجود دارد.

مصطفوی بیان کرد: دمای هوا در بیشتر نقاط استان سمنان به طور میانگین بین ۲ تا پنج سانتیگراد کاهش می‌یاید.

وی اضافه کرد: مهمترین توصیه‌های هواشناسی در این مدت خودداری از تردد و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی شبکه آبراه‌ها، خودداری از تردد و توقف خودرو زیر درختان خشک، ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت، توجه به استحکام تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: بیشینه دمای ۱۹ و کمینه دمای پنج درجه‌ سانتیگراد طی ۲۴ ساعت آینده برای شهر سمنان پیش‌بینی می‌شود.

هشدار نارنجی هواشناسی به معنای اقدام ضروری به همراه احتمال خسارت گسترده زیاد است.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha