۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبر: 85283957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

البرغوثی: جنگ غزه ترکیبی از نسل‌کشی، مجازات جمعی و پاکسازی قومی است

لندن – ایرنا – دبیرکل ابتکار ملی فلسطین با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد که آنچه در این باریکه رخ می‌دهد ترکیبی از نسل‌کشی، مجازات دسته جمعی و پاکسازی قومی است.

به گزارش ایرنا، مصطفی البرغوثی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مقصر اصلی وضع کنونی است. او نه تنها یک جنایتکار جنگی که یک بیمار روانی است. چطور می‌توان کشتن ۶ هزار کودک را توجیه کرد؟

وی درباره ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر پنهان شدن رزمندگان حماس پشت مردم فلسطین گفت: ‌من آنچه نتانیاهو برای توجیه نسل کشی علیه فلسطینیان مطرح می‌کند باور ندارم. بیش از ۱۰ هزار نفر در غزه کشته شده‌اند؛ از این تعداد ۶ هزار تن کودک و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ زن بوده‌اند. آن‌ها چه ارتباطی با رزمندگان حماس دارند.

دبیرکل ابتکار ملی فلسطین در پاسخ به سئوالی درباره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار ندادن غیرنظامیان در غزه پرسید: ‌آیا شما چنین سخنانی را با نابودی ۵۰ درصد ساختمان‌های مسکونی و بمباران چهار بیمارستان در غزه، باور می‌کنید؟ طی یک ماه گذشته ۳۶ تُن مواد منفجره بر سر غزه ریخته شده که قدرت آنها از انفجار بمب اتمی در هیروشیما بیشتر است.

وی با بیان اینکه «اسرائیلی‌ها پی‌درپی دروغ می‌گویند و غیرنظامیان را می‌کشند»، افزود: این جنگ علیه تمام فلسطینیان است و آنچه در غزه رخ می‌دهد ترکیبی از نسل کشی، مجازات دسته جمعی و پاکسازی قومی است.

البرغوثی ادامه داد: این ششمین جنگ اسرائیل علیه غزه و دوازدهمین نبرد علیه فلسطینیان است. این وضع تا کی قرار است ادامه یابد؟ ما به صلح نیاز داریم و تحقق آن زمانی حاصل می‌شود که اسرائیل حق فلسطینیان را در قالب راه حل دو دولت و یا یک دولت دمکراتیک که نماینده دو طرف باشد، شناسایی کند.

وی بر همین اساس خاطر نشان کرد: ادامه روند پاکسازی قومی، حذف فلسطینیان و کشتار آن‌ها به صلح نمی‌انجامد.

دبیرکل ابتکار ملی فلسطین در پاسخ به سوالی درباره آزادی اسرای صهیونیستی توسط حماس، به این نکته اشاره کرد که رژیم صهیونیستی طی یک ماه گذشته «۲ هزار و ۲۰۰ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را در کرانه باختری، نه در غزه که توسط حماس اداره می‌شود، دستگیر کرده است.»

وی در همین پیوند خواستار توقف فوری درگیری‌ها، پایان اشغالگری و آزادی سرزمین‌های فلسطین شد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تاکنون هرگونه قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدای غزه در نتیجه حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۴ نفر آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha