۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۲۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85284173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرستان هنرهای زیبا در همدان احیا می شود

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۲۴
کد خبر: 85284173
هنرستان هنرهای زیبا در همدان احیا می شود

همدان‌-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هنرستان هنرهای زیبا، ظرفیت اثربخشی است که مورد غفلت واقع شده بود و از سال گذشته اقدامات مطلوبی در راستای تربیت هنرمندان متعهد انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود ویژه شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه ششمین اردوی فیلمسازی همدان اظهار کرد: کادر آموزشی هنرستان هنرهای زیبا تقویت و زیرساخت‌های مورد نیاز اولیه فراهم شده است و امسال با انرژی بیشتری در راستای تربیت هنرمندان متعهد قدم برمی‌داریم که با پیگیری فعالیت‌ها در چند ماه اخیر از بین ۱۰۰ نفر هنرجو ۲ نفر به رتبه زیر یک هزار در کنکور سراسری دست یافتند.

وی از احیای مجدد دانشگاه فرهنگ و هنر همدان خبر داد و افزود: اقدامات مطلوبی در این دانشگاه انجام می شد اما به دلیل ورود بخش خصوصی مدتی فعالیتی نداشت و جمع آوری شد و مجددا یکی از تشکل‌های فرهنگی و هنری درخواستی برای راه اندازی آن داد. شروع کار ما در این دانشگاه با دوره های کوتاه مدت است و بعد از چند ماه به دنبال این هستیم که دوره های بلند مدت را راه اندازی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: اگر در اداره ارشاد همه فعالیت‌ها را تعطیل کنیم و فقط به فعالیت‌های آموزشی و تربیت هنرمندان بپردازیم ضرر نکردیم زیرا این اقدام یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

ویژه یادآور شد: با ابلاغ رئیس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی یکم شهریور ماه به عنوان روز همدان به ضمیمه تقویم کشور اضافه شد.

وی افزود: یکم شهریور ماه همزمان با زادروز اندیشمند نامدار ایرانی بوعلی سینا و روز پزشک نام گذاری شده و در همین ارتباط این روز به نام همدان نام گذاری و در تقویم رسمی کشور گنجانده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: تعیین روزی به نام همدان در تقویم رسمی کشور بدون شک به شناخت هرچه بیشتر مردم کشور و دنیا از مفاخر و چهره های دیار هگمتانه و ظرفیت های فرهنگی،هنری و همچنین گردشگری و اقتصادی این سرزمین کهن کمک می کند.

هنرستان هنرهای زیبا در همدان احیا می شود

مدیر انجمن سینمای جوانان استان همدان نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: امسال ششمین اردوی فیلمسازی به میزبانی همدان برگزار شد و سال گذشته نیز برای اولین بار دومین اردوی فیلمسازی را برگزار کردیم.

حبیب الله حیدری با اشاره به اینکه این اردوی فیلمسازی امسال به صورت منطقه ای با حضور ۱۶ شهر کشور برگزار شد افزود: هدف این اردو اجرای فرایند آموزش ساخت فیلم کوتاه توسط فیلم سازان جوان زیر نظر اساتید خبره و دارای سبک است.

وی ادامه داد: چهار گروه برای ساخت فیلم در چهار ژانر مختلف وحشت، کمدی، معمای پلیسی، و فانتزی در نظر گرفته شده و در این اردو هر ژانر پنج نفر فیلمساز در خود جای داده و فیلم خود را در مدت یک هفته از ایده و فکر به تولید رساندند.

دبیر ششمین اردوی فیلمسازی همدان در خصوص ارزیابی سطح این فیلم ها اظهار کرد: به لحاظ کیفی انتظار تولید فیلم‌های حرفه ای با استاندار سینمایی بالا را نداریم، این یک اردو با هدف آموزش است برای اینکه جوانان در کنار پیشکسوتان سینما، فیلم سازی را عملی تجربه کنند و برای ورود به فضای سینمای حرفه ای آماده شوند.

حیدری افزود: از نظر ما برگزار کنندگان، سطح کارها مطلوب بوده است و این فرایند با ساده ترین و بهترین شکل در همدان برگزار شد.

در پایان این آیین از فیلم سازان شرکت کننده تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha