مشهد میزبان اردوی فیلمسازی سینمای جوانان ایران است

مشهد-ایرنا- مسوول گروه سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: چهارمین اردوی منطقه‌ای فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران با عنوان "از ایده تا تولید" با مشارکت هنرجویان این سازمان از پنج استان کشور به میزبانی مشهد برگزار شد.

سوسن محمدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اردو از ۲۹ بهمن ماه همزمان با مبعث پیامبر (ص) در مشهد با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران آغاز شد و تا پنجم اسفندماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این اردوی منطقه ای ۱۵ نفر از هنرجویان دفاتر انجمن هنرهای سینمای ایران در استانهای مازندران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به همراه اساتید خود کارگاه های ایده پردازی تا مراحل تولید را آغاز کردند.

مسوول گروه سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: این دوره از اردوی فیلمسازی سینمای جوانان ایران با حضور سه استاد فیلمساز شامل همایون اسعدیان، کمال تبریزی و امیرشهاب رضویان برگزار شده است و ۱۵ نفر از هنرجویان انجمن سینمای جوانان ایران با مربیگری هر یک از اساتید مزبور گروه های سه تا پنج نفره برای ساخت فیلمها را آغاز کردند.

وی گفت: کارگاه های آموزشی ایده تا تولید این اردو در کارخانه نوآوری مشهد تشکیل شده و هر یک از گروه ها در حال گذران مراحل ایده، پیش تولید تا تولید فیلم هستند، موضوعات سه فیلم خروجی این کارگاه ها باید در قالب ملوگرام (با استاد همایون اسعدیان)، فانتزی (امیرشهاب رضویان) و کمدی (کمال تبریزی) ساخته شود.

محمدزاده با اشاره به مشارکت موسسه فرهنگی شهرآرا در این اردو اضافه کرد: این مشارکت در راستای تفاهم نامه ای که بین این موسسه با انجمن سینمای جوانان ایران در مراسم "مهر سینمای ایران" در مهرماه امسال شکل گرفته است، اردوی منطقه ای فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران با موضوع "از ایده تا تولید" هر ساله در یکی از استانهای کشور به صورت منطقه ای برگزار می شود که امسال چهارمین دوره خود را در مشهد می گذراند.

وی با بیان اینکه اکنون خروجی کارگاه های آموزشی این اردو به مرحله پیش تولید فیلم رسیده است، گفت: خروجی اردوی منطقه ای فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران که تا پنجم اسفندماه ادامه دارد ، سه فیلم کوتاه در قالب ملوگرام، فانتزی و کمدی خواهد بود.

انجمن سینمای جوانان ایران، مؤسسه‌ای فرهنگی و آموزشی است که به صورت غیرانتفاعی با همکاری و نظارت ارشادی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha